صفحه اصلی / سیاست خارجی / آخرین وضعیت پرونده استیضاح ترامپ

آخرین وضعیت پرونده استیضاح ترامپ

دانستنی آنلاین:جدیدترین تحولات مربوط به پرونده استیضاح ترامپ حکایت از احضار دستکم پنج نفر به کنگره دارد.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین،در هفته جاری شماری از شاهدان و مقام‌های مختلف آمریکا قرار است در کنگره شهادت بدهند. «ماری یووانوویچ» سفیر پیشین آمریکا در کی‌یف و «کرت ولکر»  نماینده ویژه و مستعفی دولت ترامپ در اوکراین، از جمله افراد احضار شده به مجلس نمایندگان هستند.

 رودی جولیانی، وکیل شخصی دونالد ترامپ، نیز روز هشتم مهر ماه به مجلس نمایندگان احضار شد. از جولیانی خواسته شده تا مدارک و شواهد مربوط به آن‌چه «فشار» رئیس‌جمهوری بر زلنسکی برای تحقیقات در مورد بایدن عنوان شده، را ارائه کند.

«لو پارناس» که یک بازرگان است و «ایگور فورمن» سرمایه‌گذار در معاملات ملکی نیز به کنگره احضار شده‌اند.

بنا بر گزارش رسانه‌ها، این دو، مقدمات آشنایی جولیانی و برخی سیاستمداران ارشد اوکراینی را فراهم کرده‌اند.

همزمان با همه این‌ها، شماری از رسانه‌های ایالات متحده، گزارش داده‌اند که ویلیام بار، دادستان کل آمریکا، از برخی مقام‌های امنیتی کشورهای خارجی خواسته تا به وزارت دادگستری در زمینه تحقیقات مربوط به شکل‌گیری پرونده «دخالت روسیه در انتخابات آمریکا» کمک کنند.

پرونده تحقیقات دخالت روسیه در انتخابات را رابرت مولر، مستشار ویژه وزارت دادگستری، رهبری می‌کرد و در نهایت نیز به ارائه مستندات و مدارکی دال بر دخالت‌های مسکو در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ انجامید.

بنا بر این گزارش‌ها که شبکه سی‌بی‌اس و روزنامه واشنگتن‌پست منتشر کرده‌اند، از مقام‌های امنیتی انگلیس نیز خواسته شده به روند تحقیقات کمک کنند و خود بار، دادستان کل، برای دیدار با مقام‌های ایتالیایی به این کشور سفر کرده بود.

در عین حال گفته شده ترامپ از نخست‌وزیر استرالیا و برخی دیگر رهبران خارجی خواسته تا به ویلیام بار در پیوند با تحقیقات جدید مربوط به روسیه یاری برسانند.

سخنگوی وزارت دادگستری آمریکا به خبرگزاری اسوشیتدپرس گفته دونالد ترامپ از طرف ویلیام بار با این رهبران تماس گرفته‌است.

روند تحقیقات مربوط به استیضاح در دوم مهر ماه در پی دستور رسمی نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، آغاز شد. این دستور پس از انتشار گزارش‌ها در مورد مکالمات تلفنی دونالد ترامپ و رئیس‌جمهوری اوکراین و «فشار» برای انجام تحقیقات در مورد خانواده جو بایدن، رقیب احتمالی‌ آقای ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری، صادر شد.

این مطالب را نیز ببینید!

کیسینجر: نقش تاریخی مسکو نباید تضعیف شود

وزیر امور خارجه اسبق آمریکا در مقاله‌ای گفت که مذاکره فوری برای پایان دادن به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.