صفحه اصلی / آموزش عالی / آموزش‌های مهارتی ضعف شاغلان ایرانی

آموزش‌های مهارتی ضعف شاغلان ایرانی

دانستنی آنلاین: رئیس دانشگاه جامع علمی‌ کاربردی ایران یکی از مشکلات عمده حوزه تولید کشور که بیشتر شاغلان درگیر آن هستند را عدم یادگیری آموزش‌های کارآفرینی و مهارت‌آموزی دانست.

آموزش‌های مهارتی ضعف شاغلان ایرانی

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین، حسین امید تاکید کرد: اگر شاغلان بخش‌های مختلف آموزش‌های لازم را فرا گیرند قطعا بهتر و بیشتر می‌توانند به کشور و خانواده خود خدمت کنند و حلال بسیاری از مشکلات جامعه باشند.

وی ادامه داد: ریشه همه مشکلات این است که شاغلان مهارت لازم در حوزه فعالیت خود را ندارند و هدف این واحد دانشگاهی رفع این موضوع است .

به گفته امید، ۷۰ درصد دانش‌آموختگان این واحد دانشگاهی در نهادهای مختلف شاغل هستند، زیرا رویکرد تمام فعالیت‌های آموزشی برای اشتغالزایی و کارآفرینی تعریف و اجرا می‌شود.

 امید گفت: این افراد با حضور در رشته‌های مختلف مورد نیاز جامعه در دانشگاه‌های زیر پوشش با امکانات مناسب تحصیل کردند.

وی ادامه داد: هدف دانشگاه به هیچ‌وجه تربیت کارمند پشت میزنشسن نیست بلکه خروجی  فقط کارفرمایانی است که نقش اساسی در تولید و اشتغال دارند و می‌توانند گره‌ای از مشکلات کشور را با مهارت خود باز کنند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی اظهارداشت: به دنبال تجاری‌سازی ایده‌ها و ارائه آموزش‌های نوین مهارتی برای کمک به مردم و جوانان بر اساس مطالبات و نیازها با همکاری دیگران هستیم.

امید تاکید کرد: در این دانشگاه تیم‌های قوی مشاوره‌ای فعال هستند که به صورت رایگان و مستمر به علاقه‌مندان و دانشجویان در ارتباط با آینده زندگی و مهارت‌آموزی مولد کمک می‌کنند.

همچنین رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی یزد گفت: هم اکنون ۹ مرکز در این استان فعالیت دارد که که هشت مرکز در سطح ۲ و یک مرکز نیز در سطح سه کشور قرار دارد.

محمدصالح احمدی افزود: در سال ۹۷، ۲ مرکز دانشگاه در سطح ۲ و هفت مرکز در سطح سه قرار داشت، خوشبختانه بسیاری از واحدها به سطح بالاتر ارتقاء یافتند.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون چهار هزار و ۶۰۰ دانشجوی دختر و پسر در مراکز زیرپوشش دانشگاه جامع علمی کاربردی مشغول تحصیل هستند.

استان یزد با حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت حدود ۷۰ هزار دانشجو دارد که در ۶۸ مرکز آموزش عالی تحصیل می‌کنند.

در این استان حدود پنج هزار طلبه در ۲۸ مدرسه علوم دینی و ۲۶۸ هزار دانش آموز نیز در حال تحصیل هستند.

در زمان حاضر ۲۵۰ هزار دانشجو در ۶۰۰ واحد دانشگاه جامع علمی‌کاربردی ایران تحصیل می‌کنند.

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.