صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش حیوان دوستی و احترام به طبیعت در مدرسه

آموزش حیوان دوستی و احترام به طبیعت در مدرسه

دانستنی آنلاین:همانطور که می دانید امروزه محیط‌زیست در معرض تهدیدهای جدی قرار گرفته است.
این تهدیدهای متعدد از گرم شدن زمین گرفته تا از دست رفتن تنوع زیستی همه همه توسط بشر، خواسته یا ناخواسته به کره زمین تحمیل می شود.
و با توجه به این‌که آموزش یکی از مؤثرترین مؤلفه‌های تأثیرگذار بر توسعه هر کشور است، انجام اقداماتی وسیع، همه جانبه، مستمر و فراگیر در جهت افزایش آگاهی‌های زیست‌محیطی جوامع ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین در یکی از مدارس کشور ،مسئولین مدرسه طی برنامه ای تحسین برانگیز به آموزش دانش آموزان در جهت حمایت از حیوانات و طبیعت پرداختند.
مسئول مدرسه به نکاتی در مورد نگهداری حیوانات خانگی و حق و حقوقی که آنها دارند اشاره میکند و درادامه به نکاتی در مورد حفظ و حراست از طبیعت می پردازد.
همانطور که در فیلم ذیل مشاهده میکنید ، دکمه نام سگی است که برا ی اولین بار در کمال آرامش و امنیت به مدرسه آمده تا سوژه آموزشی باشد.
صاحب اولیه دکمه،بدون اطلاع و تحقیق از شرایط نگهداری سگ اقدام به آوردن وی به منزل میکند و پس از مدتی متوجه میشود که امکان نگهداری از آن راندارد و این حیوان بی خانه میشود.
از آنجایی که برخی حیوانات خانگی از جمله سگ ها به شدت به صاحب خود وابسته میشوند، رهاسازی این حیوان علاوه بر آسیب جدی فیزیکی از لحاظ روحی نیز منجر به آزارحیوان میشود.
نکته بسیار مهم در به سرپرستی گرفتن حیوانات خانگی اینست که قبل آن مطالعه کامل ازشرایط نگهداری و هزینه های آن صورت گیرد تا هم صاحب سگ و هم خود حیوان در کنار هم با ارامش زندگی کنند.

این برنامه به همت مجمع فعالان زیست محیطی و با همکاری مدرسه اجرا شده است.
اجرای چنین برنامه هایی در سیستم آموزشی کشور کمک شایانی به فرهنگ سازی و تعامل بیشتر افراد با طبیعت و عناصر موجود درآن می کند.


این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.