صفحه اصلی / تبلیغات و بازاریابی / آنچه که باید در باره انواع آگهی در نشریات بدانیم
آنچه که باید در باره انواع آگهی ها بدانیم- پایگاه اینترنتی دانستنی ایران

آنچه که باید در باره انواع آگهی در نشریات بدانیم

#انواع_آگهی #بیشتر_بدانیم #دانستنی

همانطور که دربخش نخست به انواع و میزان اثر بخشی رسانه ها اشاره شد، رسانه ای پیام را اثر بخش می نماید که به مخاطبین آن رسانه توجه ویژه ای شود. رسانه های نوشتاری از قبیل روزنامه ها ، مجلات و کتاب های تبلیغاتی هر کدام برای گروه ها و مناطق مختلفی طراحی و منتشر می شوند.

روزنامه ها با پراکندگی و تأثیر گذاری بر مخاطبین عام، ویژه گروهی خاص از مردم بوده و رسالت انتقال اخبار و مطالب تولیدی بر اساس ساختار هر روزنامه را برعهده دارند. این روزنامه ها برای مخاطبین خاص خود بسیار محبوب و قابل اعتماد هستند. روزنامه ای در گروه رسانه های موفق قرار دارد که تیراژ فروش بالا و جایگاه برند داشته باشد و مشتریان وفادار آن روزانه این روزنامه را تهیه و با پیگیری مطالب عمومی و تخصصی نیازهای اطلاعاتی  خود را تأمین نمایند.

ویژگی های یک روزنامه و رسانه مکتوب موفق فقط تعداد شمارگان و فروش آن نیست ، بلکه تأثیر گذاری گروه هدف یکی از نکات قابل توجه می باشد.

روزنامه و رسانه ای تأثیر گذار خواهد بود که بر اساس میل و نیاز مخاطبین خود از موارد و اتفاقات روزمره بهترین و مهم ترین اخبار را تهیه و تولید نموده و با انعکاس صادقانه و صحیح اخبار، خوانندگان را از خود راضی نگه دارد که عملاً این رضایت در خرید روزانه آن روزنامه یا رسانه تجلی پیدا خواهد نمود.

حال با انتخاب رسانه و طرح مناسب می بایست مسائل دیگری از قبیل زمان (تاریخ های) انتشار صفحه مورد نظر و تکرار آگهی ها و بودجه را مد نظر قرار داد.

فرض کنید  فعالیت شرکت شما تولید محصول داخلی و یا ارائه خدمات خاص  می باشد. شما جهت جذب مشتری و افزایش فروش خود علاوه بر استفاده از ابزارهای تبلیغاتی مانند تلویزیون و رسانه های محیطی ملزم به سفارش آگهی درروزنامه های مناسب و نشریات تخصصی می باشید.

انواع آگهی در نشریات

انواع آگهی شامل آگهی های فروش و تجاری، اعطای نمایندگی، استخدام نیروی انسانی ، برگزاری مجامع، آگهی های مناقصه  و مزایده و… می باشد. آگهی های فروش و تجاری به آگهی هایی اطلاق می گردد که  مستقیماً به فروش محصول و یا خدمات می پردازند و در نگاه نخست، نگاه ها به کالاها یا خدمات خاص آن شرکت جلب می شود. به این نوع تبلیغات، تبلیغات مستقیم نیز گفته می شود.

انواع دیگری از آگهی ها وجود دارند که در عین تجاری بودن ، مستقیماً به کالا و یا محصول مورد نظر شرکت اشاره نمی کنند ولی با استفاده از جملات خاص و یا طرح های هدفدار، غیرمستقیم به تبلیغ می پردازند .

انواع آگهی های اعطای نمایندگی و استخدام نیز که از اسمشان پیداست جهت واگذاری نمایندگی شرکت ها و یا سازمان ها وبخش های مختلف به دیگران و یا جذب نیروهای انسانی جهت تصدی مشاغل مختلف شرکت می باشند. روزنامه ها ی شهرستانی و استانی برای این آگهی ها نیز مناسبند.

انواع آگهی های مجامع هم شامل اطلاعیه ها و دعوت برای حضور در مجامع سالیانه و فوق العاده شرکت ها می باشند که عموماً دررسانه هایی که به عنوان روزنامه رسمی آن شرکت انتخاب شده اند، درج می شوند.

در این مرحله شناخت  نوع روزنامه ها و نشریات به کمک شما می آید. مثلاً فروش خودرو در روزنامه های تجاری که مخاطب خاص و عام زیادی دارند کمک بسیاری به افزایش فروش شما  خواهد بود و یا در مورد آگهی های استخدام نشریات  پرتیراژ و تخصصی این حوزه درجذب نیرو بسیار مؤثر است.که به  تفصیل به بررسی هریک از عناوین آگهی ها خواهیم پرداخت.

                                                                                                                                                                                                                            سید رضا جمشیدی

این مطالب را نیز ببینید!

با کادر های استاندارد آگهی آشنا شویم - پایگاه اینترنتی دانستنی ایران

با کادر های استاندارد آگهی آشنا شویم

پس از انتخاب روزنامه مورد نظر، انتخاب کادر های استاندارد آگهی و صفحه مناسب حائز اهمیت می باشد. مثلاً کادر مناسب آگهی های استخدام و مزایده و مناقصه با توجه به متن مورد نیاز شما تعیین می شود ولی در مورد آگهی های تجاری معرفی و فروش محصول، کادر مناسب باید در اندازه 4/1 یا 2/1 صفحه روزنامه باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.