صفحه اصلی / سیاست خارجی / ادعای عادل الجبیر درباره محتوای پیام عربستان سعودی به ایران

ادعای عادل الجبیر درباره محتوای پیام عربستان سعودی به ایران

دانستنی آنلاین:وزیر مشاور در امور خارجه عربستان سعودی با تکرار ادعاهای ضد ایرانی خود، ایران را به حمایت از تروریسم و دخالت در امور داخلی کشور‌های دیگر متهم کرده و گفت پادشاهی سعودی درباره یمن با ایران صحبت نکرده و نخواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین،عادل الجبیر، وزیر مشاور در امور خارجه عربستان سعودی در امور خارجه در صفحه رسمی خود در توئیتر مدعی شد سخنان سخنگوی دولت ایران درباره پیام عربستان سعودی به ایران غیردقیق بوده است. او نوشته آنچه اتفاق افتاد این بوده که برخی کشور‌های برادر خواستار تنش‌زدایی با ایران شده‌اند و عربستان سعودی به آن‌ها اطلاع داده که موضع ریاض، همیشه تلاش برای حصول امنیت و ثبات بوده است.

 وی در پیامی دیگر نوشته است: «ما همچنین به آن‌ها اطلاع دادیم صلح باید از جانب طرفی حاصل شود که با اقدامات خصمانه خود در حال دامن زدن به تنش‌ها و گسترش هرج و مرج است. ما موضع خودمان درباره ایران را که همواره در تمامی مجامع اعلام می‌داریم و آخرین مورد آن در مجمع عمومی سازمان ملل متحد بود به آن‌ها هم انتقال دادیم.»

عادل الجبیر ایران را به حمایت از تروریسم و دخالت در امور داخلی کشور‌های دیگر متهم کرده و نوشته است: «موضع عربستان سعودی را در اینجا تکرار می‌کنم تا بشنوند: حمایت از تروریسم، سیاست تخریب و هرج و مرج، دخالت در امور داخلی کشور‌های عربی، توسعه سلاح‌های کشتار جمعی و برنامه موشک‌های بالستیک را متوقف کنید.»

عادل الجبیر در پیامی دیگری نوشته است: «درباره آنچه سخنگوی دولت ایران درباره صلح در یمن گفت، پادشاهی سعودی درباره یمن با رژیم ایران صحبت نکرده و نخواهد کرد. مسئله یمن، کاملاً به یمنی‌ها مربوط است و ریشه بحران یمن، نقش بی‌ثبات‌کننده ایران است.»

این در حالی است که پایگاه خبری میدل ایست آی اعلام کرد دولت عربستان سعودی به عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق به منظور ترتیب مقدمات یک نشست با ایران، به عنوان نخستین گام برای کاهش تنش در منطقه، چراغ سبز نشان داد.

میدل ایست آی در خبری اختصاصی اعلام کرد: «عباس الحسناوی» از مقامات دفتر نخست‌وزیری عراق روز سه شنبه به پایگاه «میدل ایست آی» گفته است عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق میان سران تهران و ریاض میانجی‌گری کرد و شروط هر کدام از طرف‌ها را برای انجام مذاکره به طرف دیگر منتقل کرده است.

عباس الحسناوی، در گفت‌وگو با میدل ایست آی تأیید کرد از زمان حمله به تأسیسات نفتی عربستان، عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق به عنوان میانجیگر با هدف کاهش تنش در منطقه عمل کرده است.

این مطالب را نیز ببینید!

کیسینجر: نقش تاریخی مسکو نباید تضعیف شود

وزیر امور خارجه اسبق آمریکا در مقاله‌ای گفت که مذاکره فوری برای پایان دادن به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.