صفحه اصلی / اجتماعی / گزارش کاهش آلاینده‌ها در ۸ محصول کشاورزی

گزارش کاهش آلاینده‌ها در ۸ محصول کشاورزی

دانستنی آنلاین:گزارش پایش طرح ارتقای سلامت و کاهش آلاینده‌ها در هشت محصول مهم کشاورزی در نشست کارگروه تخصصی امنیت غدایی و تغذیه ارائه شد.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین، با توجه به ماموریت دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در راستای گردآوری گزارش عملکرد مصوبه شماره ۶ نشست پانزدهم شورای عالی از دستگاه‌های ذی‌ربط و ارائه نتیجه آن در جلسه شانزدهم شورای عالی سلامت و امنیت غذایی تشکیل شد.

در این نشست پس از ارائه گزارش کلی مصوبه مذکور توسط شیدا ملک‌افضلی از گروه حکمرانی سلامت دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی، گزارش «ارتقای سلامت ۸ محصول کشاورزی» محمدحسین کریمی از وزارت جهاد کشاورزی ارائه شد. در ادامه، لیدا صدقیان نماینده سازمان برنامه و بودجه، گزارش درخواست استان‌ها (وزارت جهادکشاورزی و وزارت بهداشت) در خصوص تامین منابع مالی و تخصیص اعتبارات در این راستا را ارائه کرد.

سپس محسن فرهادی معاون مرکز سلامت محیط و کار معاونت بهداشت وزارت بهداشت، به ارائه گزارشی از هزینه‌ کرد اعتبارات دریافتی و اقدامات انجام شده در راستای تحقق مصوبه مذکور پرداخت.

در پایان نیز پس از بحث و تبادل نظر درباره تدوین استراتژی مشخص برای اجرای مصوبه، مطالب ارائه شده توسط دکتر دل‌پیشه جمع‌بندی شد.

مصوبه شماره ۶ جلسه پانزدهم شورای عالی تصریح می‌ دارد که: به منظور کاهش میزان آلاینده‌ها و باقی‌مانده سموم و آفت‌کش‌ها در محصولات کشاورزی، وزارت جهاد کشاورزی موظف است با همکاری وزارت بهداشت نسبت به اجرای طرح راهبردی «ارتقای سلامت ۸ محصول کشاورزی» به عنوان برنامه ملی مشترک طی یک دوره چهار ساله اقدام کرده و گزارش پیش‌رفت آن را هر سه ماه یک‌بار به دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور ارائه کند.

همچنین این وزارت موظف است با همکاری وزارت بهداشت، گزارش «آخرین وضعیت میزان باقی‌مانده آلاینده‌ها و آفت‌کش‌ها در محصولات کشاورزی در سطح عرضه» و اقدامات به عمل‌آمده در این راستا را در جلسه آتی (شانزدهم) شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در حضور رئیس جمهور ارائه نماید.

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.