صفحه اصلی / سبک زندگی / ارزیابی جهانی فاکتورهای خطرزای سبک زندگی در نوجوانان

ارزیابی جهانی فاکتورهای خطرزای سبک زندگی در نوجوانان

نوجوان کم تحرکی موبایل گوشی

در ارزیابی جهانی فاکتورهای خطرزای سبک زندگی در نوجوانان مشخص شد از هر سه نوجوان یک نفر در معرض خطر است.

به گزارش ایسنا، گروهی از متخصصان به سرپرستی محققان دانشگاه کوئینزلند در استرالیا جامع‌ترین تحقیق جهانی در مورد فاکتورهای اصلی خطرزای سبک زندگی در بروز بیماری‌های غیر قابل واگیر را در نوجوانان انجام دادند.

این متخصصان اطلاعات سازمان جهانی بهداشت (WHO) از ۳۰۴ هزار و ۷۷۹ دانش آموز ۱۱ تا ۱۷ ساله از ۸۹ کشور جهان را بررسی کرده و دریافتند در ۳۵ درصد نوجوانان سه یا چند فاکتور خطرزای سبک زندگی وجود دارد.

بیماری‌های غیر قابل واگیر از قبیل بیماری‌های مزمن تنفسی و قلبی عروقی، دیابت نوع دو و سرطان‌ها از عوامل اصلی کیفیت پایین سلامت و مرگ و میر زودهنگام است که هفت مورد از ۱۰ مورد مرگ و میر سالانه در جهان را به خود اختصاص می‌دهد.

عدم مصرف کافی میوه‌ها و سبزیجات و نداشتن فعالیت بدنی از برجسته‌ترین فاکتورهای خطرزای سبک زندگی در بروز بیماری‌های غیر قابل واگیر در میان نوجوانان است. همچنین در مجموع پسران نسبت به دختران با فاکتورهای خطرزای بیشتری روبرو هستند.

در این بررسی آمده‌ است: نوجوانان در منطقه آمریکا با بالاترین میزان فاکتورهای خطرزا روبرو هستند چرا که در حدود ۵۶ درصد از نوجوانان آمریکایی سه یا چند فاکتور خطرزا مشاهده می‌شود و این درحالیست که این رقم در منطقه "وسترن پاسیفیک" حدود ۴۵ درصد است.

به گزارش مدیکال اکسپرس، به گفته محققان یافته‌های بدست آمده نگران کننده است زیرا پیش‌زمینه‌های بیماری‌های غیر قابل واگیر اغلب از دوران کودکی خود را نشان می‌دهند. بسیاری از این رفتارها در دوران نوجوانی حاصل می‌شود و در دوران بزرگسالی نیز ادامه پیدا می‌کند و قرار گرفتن در معرض هر یک از این فاکتورهای خطرزا می‌تواند با کیفیت پایین سلامت و مرگ و میر زودهنگام مرتبط باشد.

انتهای پیام

Original Article

این مطالب را نیز ببینید!

پیشگیری از اعتیاد

آگاه سازی و پیشگیری از اعتیاد + اینفوگرافیک

     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.