صفحه اصلی / اقتصادی / استارتاپ‌ها و فعالین دانش‌بنیان باید در قانون نویسی مشارکت کنند

استارتاپ‌ها و فعالین دانش‌بنیان باید در قانون نویسی مشارکت کنند

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی توانگر، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در افتتاحیه جشنواره مدافعان اقتصاد مردمی با بیان اینکه در آینده کشور محور اصلی حکمرانی در فضای مجازی می‌شود حکمرانی بر اقتصاد دیجیتال، افزود: هر چرخه‌ای را اگر موضوع اقتصادی اش را تعریف نکنیم، رو به مرگ خواهد رفت. مثلاً در مورد پیامرسان‌های داخلی این موضوع را می‌توان مشاهده کرد.

توانگر با بیان اینکه قانون نویسی را باید مردمی کرد، ادامه داد: کسانی که در زمینه استارتاپ ها و اقتصاد دانش بنیان فعالیت می‌کنند، باید خودشان در نوشتن قاعده شریک باشند، وگرنه آن چیزی که سیاستگذار در کنج پستوی خود می‌نویسد صدای خیلی‌ها را در میاورد. مثال بارز آن می‌توان به طرح صیانت اشاره کرد که اکثر جامعه را ناراحت می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه قانون نویسی مردمی نشده است و فعالین حوزه دانش بنیان خودشان در نوشتن قوانین مشارکت ندارند، گفت: از اول انقلاب اقداماتی مثل جهاد سازندگی، بسیج مردمی و… از ابتکارات و از هوشمندی امام بوده است که مردم را در صحنه مشارکت داد. در حال حاضر هم ظرفیت گروه‌های مردمی مثل گروه‌های جهادی به نظر می‌آید می‌توانند در قانون نویسی کمک کنند.

این مطالب را نیز ببینید!

داستان صادق محصولی، رفیق پولدار احمدی‌نژاد/ مردی که انتخابات مجلس را مدیریت کرد / ویدئو

امکان ندارد از ثروتمندترین سیاستمداران ایران صحبت شود و نام صادق محصولی مطرح نشود. فرمانده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.