صفحه اصلی / اجتماعی / اسماعیلی: آموزش و پرورش باید مدرسه علم و عدالت باشد

اسماعیلی: آموزش و پرورش باید مدرسه علم و عدالت باشد

دانستنی آنلاین:سخنگوی قوه قضائیه با حضور در دبستان شاهد ابن سینا و همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید گفت: مدارس و آموزش و پرورش باید مدرسه علم و عدالت باشند و تنها علم آموزى کفایت نمى‌کند.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین،از فارس،غلامحسین اسماعیلی در نخستین روز سال تحصیلی جدید (۹۸- ۹۹) در دبستان شاهد ابن سینا در منطقه ۸ تهران حضور یافت و زنگ آغاز سال تحصیلى را به صدا درآورد.

سخنگوى قوه قضائیه ضمن تبریک آغاز سال تحصیلى به خانواده آموزش و پرورش ، بیان کرد: خداى بزرگ را شاکر و سپاسگزارم که توفیق پیدا کردم که در جمع شما دانش آموزان، مربیان و آموزگاران عزیز و ارجمند، اولیا و خانواده معظم شهدا حضور یابم تا هم آغاز سال تحصیلى و هم هفته دفاع مقدس را تبریک عرض نمایم.

وى اظهار کرد: امروز روز بسیار خوب، فرخنده و به یاد ماندنى؛ روز آغاز سال تحصیلى، روز شکوفایى نسل جدید و آینده سازان ایران اسلامى است.

سخنگوى قوه قضاییه با بیان اینکه امروز نقطه آغاز است، گفت: امروز روز شروع و آغازى بر یک حرکت بزرگ علمى در ایران اسلامى است؛ اما ما در کنار امروز باید دیروز را ببینیم و مهم‌تر از دیروز، فردایمان را مدنظر قرار دهیم.

وى در ادامه عنوان کرد: روز آغاز و روز شروع به معنای تکیه بر گذشته ارزشمند خودمان و درس گرفتن از گذشته سراسر افتخار ایران اسلامى براى رسیدن به افق آینده مدنظر جمهورى اسلامى ایران است.

اسماعیلى افزود: روز آغاز به معنای توجه به دستاوردهاى ۴٠ ساله انقلاب براى رسیدن به اهداف ۴٠ ساله آینده نظام جمهورى اسلامى ایران است.

سخنگوى قوه قضائیه بیان کرد: گذشته ما دوران سراسر افتخار هشت ساله دفاع مقدس است، گذشته ما چهل سال عمر با برکت این انقلاب است، لذا باید گذشته را پاس بداریم و ارج بنهیم، درس بیاموزیم و به گذشتگان به ویژه جانبازان، آزادگان، شهدا، خانواده معظم شهدا که همه ما مدیون آن‌ها هستیم احترام بگذاریم و آینده را مدنظر قرار دهیم.

وى در ادامه اذعان کرد: تا تکیه بر این گذشته نباشد، شروع و آغاز امکان پذیر نخواهد بود؛ چرا که گذشته ما گذشته درخشانى است؛ اما آینده ما توسط شما دانش آموزان درخشان تر، بهتر، موفق‌تر و همراه با رسیدن به قله هاى بلند انسانیت خواهد بود که این موضوع ان‌شاءالله با تلاش شما و کمک معلمان و آموزگاران عزیز و ارجمند تحقق خواهد یافت.

وى ادامه داد: ما براى رسیدن به آینده‌ مدنظرمان، به معلمان خوب، کتاب خوب، میزان، ارزشگذارى و ارزیابى صحیح از عملکرد نیازمند هستیم.

سخنگوى قوه قضائیه بیان کرد: خداوند متعال فرمود من براى شما پیامبر فرستادم که معلم است، کتاب فرستادم که قرآن است، میزان، ترازو و وسیله سنجش و برپایى عدالت را فرستادم که ارزیابى عملکردهاست تا در عالم هستى عدالت برپا شود.

وى خطاب به دانش آموزان، اساتید، معلمان، متولیان حوزه آموزش و پرورش و اولیا تصریح کرد: اگر ما درس آموز مکتب قرآن هستیم، مدارس و آموزش و پرورش ما باید مدرسه علم و عدالت باشند و تنها علم آموزى کفایت نمى‌کند.

اسماعیلى تصریح کرد: عدالت را در آموزش و پرورش، کلاس درس، رفتارمان، سخنان، تعاملات و آینده نگریمان هدف قرار دهیم و براى برپایى عدالت در جامعه اسلامى تلاش کنیم، در این صورت برپایى عدالت در ایران اسلامى ما زمینه ساز ظهور عدالت گستر جهان هستى حضرت امام زمان (عج) خواهد شد.

سخنگوى قوه قضائیه گفت: اگر به دنبال گمشده خود مى گردیم که بیاید و در دوران حکومت او توفیق خدمت داشته باشیم باید در مسیر انتظار، براى برپایى عدالت در جامعه اسلامى تلاش کنیم.

وى خطاب به دانش آموزان بیان کرد: از امروز برپایى عدالت را در آینده مدنظر قرار دهید که فقط براى برپایى عدالت در جامعه اسلامى ایران درس مى‌خوانید، سواد مى‌آموزید، رشد و پرورش پیدا مى‌کنید.

اسماعیلى در پایان عنوان کرد: ان‌شاءلله همه، من و شما در برپایى عدالت در ایران اسلامى موفق و زمینه ساز ظهور عدالت گستر جهان هستى حضرت بقیه الله اعظم (عج) باشیم.

این مطالب را نیز ببینید!

مروری بر ساختار ارتش قدرتمند هخامنشیان/ از گارد جاویدان تا سواره نظام؛ چگونه ایران توانست نیمی از دنیا را فتح کند؟

به گزارش خبر فوری، در تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ توجهات به ایران باستان، به خصوص هخامنشیان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.