صفحه اصلی / اقتصاد کلان / اشتغالزایی ‌بیش از ۳۹۰۰ نفر در صورت احیاء واحدهای اقتصادی راکد کهگیلویه و بویراحمد

اشتغالزایی ‌بیش از ۳۹۰۰ نفر در صورت احیاء واحدهای اقتصادی راکد کهگیلویه و بویراحمد

واحد صنعتی

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، گفت: در صورت احیا و فعال شدن واحدهای صنعتی، معدنی و کشاورزی نیمه فعال و راکد برای بیش از ۳۹۰۰ نفر شغل ایجاد می‌شود.

"حشمت الله صمیمی دوست" در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: بانک اطلاعاتی استان در خصوص واحدها و طرح‌های صنعتی ناقص بود و با جلسات متفاوتی که با دستگاه‌های اقتصادی از جمله صنعت و معدن، میراث فرهنگی و جهاد کشاورزی داشتیم آمار و اطلاعات را کامل کردیم.

وی اظهار کرد: وضعیت واحدها را به دسته‌های واحدهای فعال، نیمه فعال، راکد قابل احیا و راکد غیرقابل احیا دسته بندی کرده ایم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، ادامه داد: در بخش صنعت و معدن ۵۸۲ واحد وجود دارد که حجم سرمایه گذاری این واحدها حدود ۱۰۷۴ میلیارد تومان است و میزان اشتغال موجود این واحدها حدود ۵۴۰۰ نفر است. اگر واحدهای نیمه فعال و واحدهای راکد قابل احیا، فعال و احیا شوند می توان برای بیش از ۲۷۰۰ نفر شغل ایجاد کرد.

صمیمی دوست تصریح کرد: ۱۰۲۰واحد در بخش جهادکشاورزی در استان وجود دارد که حجم سرمایه‌گذاری صورت گرفته تاکنون بیش از ۹ میلیارد تومان و میزان اشتغال این واحدها حدود ۳۳۰۰ نفر است، اگر واحدهای نیمه‌‍ فعال و واحدهای راکد قابل احیا، فعال و احیا شوند، حدود ۱۲۰۰ نفر شغل جدید ایجاد خواهد شد.

وی بیان کرد:۱۸۰ واحد در بخش صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری وجود دارد که حجم سرمایه گذاری این واحدها بیش از ۵۸ میلیارد تومان و میزان اشتغال ۵۸۵ نفر است. خوشبختانه در این بخش تعداد واحدهای نیمه فعال و راکد کم است و در بخش گردشگری اکثر واحدها فعال هستند که نشان می‌دهد سرمایه گذاری هایی که در این بخش انجام می‌شود، هدر نخواهند رفت.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، خاطرنشان کرد کرد: واحدهای گردشگری را با هزینه های کمتری می توان راه‌اندازی کرد که این نقطه قوت بخش گردشگری است.

صمیمی دوست افزود: تاکنون ۱۶۹۸ طرح در بخش های اقتصادی صنعت، میراث فرهنگی و کشاورزی مجوز گرفته اند که پیش بینی حجم سرمایه گذاری کل این طرح ها بیش از ۲۷ هزار میلیارد تومان و پیش بینی اشتغال نیز بیش از ۲۵ هزار نفر است.

وی اظهار کرد: مجوزهایی که در طول این چند سال صادر شده معتبر، به روز و دارای تاریخ اعتبار هستند و تمدید شده اند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، گفت: برای دوسال آینده تا پایان دولت تدبیر و امید برنامه ریزی کرده‌ایم و حدود ۹۳ طرح در بخش‌های مختلف اقتصادی پیش بینی شده است که امید است در دوسال آینده به بهره‌برداری برسد و برای بیش از ۲۵۰۰ نفر شغل ایجاد شود همچنین پیش بینی شده که تعداد این طرح ها افزایش یابد.

انتهای پیام

ایسنا

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.