صفحه اصلی / آموزش عالی / اظهارات وزیر علوم درباره عملکردش در سال گذشته

اظهارات وزیر علوم درباره عملکردش در سال گذشته

محمد علی زلفی گل در گفتگو با خبرنگار مهردر پاسخ به این سوال که به عملکرد خود در سال ۱۴۰۱ چه نمره‌ای می‌دهید، با بیان اینکه این سوال سختی است افزود: برخی از ایده‌هایی که داشتم به دلیل اینکه نیاز به اعتبارات داشت شاید نتوانستم با سرعتی که علاقمند بودم محقق کنم.

وی ادامه داد: ولی بخشی از ایده‌ها و برنامه‌هایی که داشتم که زیاد به اعتبارات مالی وابسته نبود را توانستم اجرا کنم.

وزیر علوم گفت: ازجمله کارهای خوبی که در وزارت علوم انجام شد، تأسیس نظام ایده‌ها و نیازها و سامانه (نان) برای ارتباط دانشگاه و صنعت بود.

وی افزود: صندوق علوم، تحقیقات و فناوری، نیز ایجاد شد که یک منبع مالی برای امور آموزشی، پژوهشی و فرهنگی است. همچنین معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری تأسیس و امریه پسا دکتری، امریه فناوری، دستار فناوری، تور فناوری، یا دکتری فناوری راه اندازی شد.

وی با بیان اینکه در سالی که گذشت پردیس‌های فناوری توسعه یافت و نظام سنجش و انگیزش جدید برای اعضای هیأت علمی و دانشجویان ایجاد شد، گفت: آئین نامه شناسایی و حمایت از دانشجویان سرآمد نیز در دست تدوین بوده و برای اعضای هیأت علمی پایه‌های تشویقی پیش بینی و تصوب شده است.

زلفی گل ادامه داد: همچنین بحث حمایت از اعضای هیأت علمی جدید الاستخدام در هیأت‌های امنا دانشگاه‌ها پیگیری شد تا یک گرنت ویژه و پژوهانه برای آنها پیش بینی شود.

وی گفت: اگر چه نتوانستیم تمام ایده‌هایی را که داشتیم در کمترین زمان عملیاتی کنیم ولی در مجموع خداوند بزرگ را شاکرم که موفق شدیم در سال گذشته دستاوردهایی داشته باشیم.

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.