صفحه اصلی / اجتماعی / انهدام ۲۶فقره کلاهبرداری رایانه ای

انهدام ۲۶فقره کلاهبرداری رایانه ای

به گزارش دانستنی آنلاین، رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتا فراجا از شناسایی و انهدام تعداد ۲۶ فقره پرونده مربوط به مجرمان حرفه ای فعال در زمینه کلاهبرداری رایانه ای در بستربازارهای آنلاین و شبکه های اجتماعی و پلتفرم های خارجی با ارزش ریالی بیش از ۶۰۷ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ مصطفی نوروزی، رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتا فراجا در تشریح این خبر اظهار داشت: با وصول پرونده های متعددی به پلیس فتا در یکی از استان های شمالی کشور با موضوع کلاهبرداری در قالب درج آگهی های جعلی در سایت های آگهی محور، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

انهدام 26فقره کلاهبرداری رایانه ای

وی گفت: متهم پرونده با درج و انتشار آگهی های جعلی در قالب کار در منزل، بسته بندی، محصولات آرایشی و بهداشتی، فروش املاک و غیره اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می کرد.

سرهنگ نوروزی ادامه داد: با بررسی های تخصصی و اقدامات فنی صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا در نهایت متهمین اصلی پرونده در یکی از استان های شمال شرق کشور شناسایی و پس از اخذ مجوزهای قضایی دستگیر شدند.

وی گفت: متهمین دستگیر شده در بازجویی های صورت گرفته به کلاهبرداری با شیوه ذکر شده اعتراف کرده و در بررسی مخفیگاهشان، ادله مرتبط با پرونده شامل ۱۴ عدد سیم کارت مجرمانه، ۶۳ عدد کارت بانکی و ۳ دستگاه تلفن همراه هوشمند کشف و ضبط شد و در بررسی تجهیزات رایانه ای و هوشمند وی تعداد قریب به ۵۰۰ فقره سابقه تماس شهروندان استخراج گردید.

انهدام 26فقره کلاهبرداری رایانه ای

این مسئول سایبری با بیان اینکه تعداد پرونده های متشکله در این خصوص تاکنون ۱۸۰ فقره با ارزش ریالی بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال بوده است، افزود: برابر اقدامات فنی و تخصصی صورت گرفته از سوی واحدهای پلیس فتا استان ها، طی یک ماه اخیر تعداد ۲۶ فقره باند و مجرم حرفه ای فعال در زمینه کلاهبرداری رایانه ای در بستر بازارهای آنلاین و شبکه های اجتماعی و پلتفرم های خارجی با ارزش ریالی بیش از ۶۰۷ میلیارد ریال شناسایی و منهدم شده اند که در این رابطه ۴۴ نفر دستگیر و به مراجع قضایی معرفی گردیده اند.

رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتا در توصیه به شهروندان گفت: با توجه به استفاده مجرمین از شگرد درج آگهی های جعلی در بستر بازارهای آنلاین و اخذ مبالغی از شهروندان تحت عنوان بیعانه و کلاهبرداری با این شیوه، اکیداً توصیه می کنیم قبل از ملاقات حضوری با درج کننده آگهی و اطمینان از صحت موضوع و وجود کالا، به هیچ عنوان اقدام به واریز وجه تحت عنوان بیعانه یا پرداخت کل مبلغ کالا به حساب های معرفی شده ننمایند.

این مقام انتظامی ضمن بیان سوابق متعددی از سوء استفاده از شهروندان متقاضی کار در منزل یا استخدام از سوی مجرمین، از عموم مردم خواست: در صورت درخواست آگهی دهنده مبنی بر ارسال مدارک هویتی از طریق شبکه های اجتماعی و یا ارائه شماره کارت و حساب های بانکی و یا درخواست ثبت نام در سایت های خرید و فروش ارز دیجیتال و تقاضای خرید رمزارز، به هیچ عنوان توجه ننموده و مراتب را سریعاً از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir گزارش کنند.

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.