صفحه اصلی / آموزش عالی / ایران هرگز از تهدیدات صهیونیست‌ها نمی‌ترسد

ایران هرگز از تهدیدات صهیونیست‌ها نمی‌ترسد

دانستنی نیوز، گروه بین‌الملل: مانور نظامی حزب الله لبنان که چندی قبل در جنوب این کشور برگزار شده بود، هنوز توجه رسانه‌های عرب زبان را به خود جلب کرده است چرا که این مانور از حیث کیفیت و قدرت نظامی در سایه حرکت حزب الله لبنان از تاکتیک دفاع به سمت حمله، قابل بررسی است.

عبدالباری عطوان تحلیلگر مطرح جهان عرب در سرمقاله خود در روزنامه رأی الیوم نوشت: مانور نظامی حزب الله در جنوب لبنان و در نزدیکی مرزهای شمالی فلسطین اشغالی، ترس و نگرانی شدید و بی سابقه‌ای را در میان سران رژیم صهیونیستی برانگیخته است. این مانور بیانگر قدرت نظامی بسیار پیشرفته حزب الله لبنان به ویژه در میادین نبردهای زمینی است.

بعد از برگزاری این مانور، ژنرال‌های صهیونیست در نشست هرتزلیا مجدداً ایران را به حمله نظامی تهدید کردند؛ تهدیداتی که طی ۲۰ سال گذشته بارها آن را شنیده ایم و مطمئن هستیم که تهدیدات جدید نیز ایران را نخواهد ترساند. به نظر می‌رسد رژیم صهیونیستی فحوای ۲ پیام اخیر حزب الله یعنی عملیات مجدو که توسط یکی از نیروهای این حزب در نزدیکی یکی از شهرک‌های الجلیل صورت گرفت و مانور نظامی اخیر را فهمیده است.

ایران هرگز از تهدیدات صهیونیست‌ها نمی‌ترسد

روزنامه القدس العربی به نقل از محمد اشتیه نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین نوشت: آمریکا به دنبال حل درگیری‌های اعراب و صهیونیست‌ها نیست بلکه این درگیری‌ها را مدیریت می‌کند.

از سوی دیگر مسأله یهودیان تندرو موسوم به حریدیم، به مثابه یک بمب ساعتی در اراضی اشغالی عمل می‌کند به طوریکه محافل سیاسی در رژیم صهیونیستی نسبت به تبعات سیاست‌های کابینه نتانیاهو در قبال این قشر و تخصیص دادن بودجه‌های کلان به آنها بسیار نگران هستند.

ایران هرگز از تهدیدات صهیونیست‌ها نمی‌ترسد

روزنامه سوری الثوره در مقاله‌ای نوشت: عربستان و سوریه می‌توانند با همکاری دیگر کشورهای عربی تأثیرگذار مانند مصر، الجزایر، امارات، عراق و عمان مجدداً یک نظام همکاری عربی را بدون نگرانی نسبت به خشم آمریکا تشکیل دهند.

آمریکای امروزه، مانند آمریکای گذشته نیست و دیگر نمی‌تواند در سایه تحولات بزرگ دنیا و ظهور قدرت چین و روسیه در رقابت‌های بین المللی، از خشم خود به عنوان شمشیری برابر جهانیان استفاده کند. همگان می‌دانند که تحولات به وجود آمده در سیاست‌های عربستان طی سال‌های اخیر بیانگر تغییر دیدگاه این کشور در روابط با کشورهای عربی از یک سو و با کشورهای منطقه‌ای و جهانی از سوی دیگر است.

ایران هرگز از تهدیدات صهیونیست‌ها نمی‌ترسد

روزنامه لبنانی البناء با اشاره به مانور نظامی حزب الله نوشت: این مانور نظامی همچنان محور تحولات منطقه قرار دارد به طوریکه پس لرزه‌های این مانور، تبدیل به عنصر تعیین کننده در بحث‌های سیاسی و نظامی داخل اراضی اشغالی شده است چرا که سران رژیم صهیونیستی از میزان تأثیرگذاری مانور مذکور بر افکار عمومی و دیدگاه‌های شهرک نشینان صهیونیست خبر دارند.

برگزاری این مانور باعث شده، تلاش‌های سران رژیم صهیونیستی برای آرام کردن شهرک نشینان صهیونیست ناکام بماند. حرف و حدیث‌ها در خصوص کم ارزش جلوه دادن این مانور در اراضی اشغالی، به خطر حملات پهپادی مقاومت از خاک سوریه تغییر پیدا کرده است.

ایران هرگز از تهدیدات صهیونیست‌ها نمی‌ترسد

روزنامه لبنانی الاخبار با اشاره به اختلافات میان سران عربستان و امارات نوشت: درگیری میان حاکمان دو کشور کاملاً در گرایش عربستان به سمت توافق تاریخی با ایران از یک سو و گرایش امارات به رژیم صهیونیستی از سوی دیگر مشخص است. غیبت بن زائد رئیس امارات در نشست جده بیانگر عمق بحران روابط با بن سلمان ولی عهد عربستان است.

دیگر نمی‌شود این اختلافات و بحران در روابط را پنهان کرد. اگر این بحران ادامه پیدا کند در طولانی مدت بر جایگاه امارات تأثیر منفی خواهد گذاشت. رئیس امارات تنها ۲ گزینه دارد: یا تسلیم بن سلمان شود و زیر چتر وی قرار گیرد و یا گزینه رویارویی را انتخاب کند.

ایران هرگز از تهدیدات صهیونیست‌ها نمی‌ترسد

روزنامه العربی الجدید با اشاره به بحران تصویب بودجه در رژیم صهیونیستی نوشت: تصویب بودجه سال جاری در رژیم صهیونیستی با مشکلات گوناگونی رو به رو است به طوریکه امسال، شاهد بی ثباتی اقتصادی و مالی و کاهش شاخص‌های اقتصادی در این رژیم بوده ایم. شرکاء ائتلاف حاکم در رژیم صهیونیستی بودجه‌های خاص و ویژه ای را برای خود طلب می‌کنند که همین مطلب باعث ایجاد اختلافات در داخل ائتلاف حاکم شده است.

یک کارشناس مطرح اقتصادی در رژیم صهیونیستی پیش بینی کرده است که اقتصاد این رژیم طی سال جاری وارد حالت رکود در بخش درامدزایی و رشد شود.

ایران هرگز از تهدیدات صهیونیست‌ها نمی‌ترسد

روزنامه سوری الوطن نوشت: مسئولان اقلیم کردستان عراق تصمیم گرفته اند گذرگاه فیش خابور-سیمالکا که یک گذرگاه غیرقانونی است را ببندند. به این ترتیب مسیر انتقال نفت از طریق این گذرگاه توسط نیروهای کرد سوریه دموکرات تحت حمایت آمریکا بسته شده است. این اقدام باعث می‌شود شبه نظامیان مذکور با بحران مالی گسترده‌ای رو به رو شوند. شبه نظامیان مذکور روزانه بیش از ۱۰ هزار بشکه نفت از سوریه به سرقت برده و به اقلیم کردستان عراق می‌فروشند.

بعد از این اقدام اقلیم کردستان عراق، آمریکایی‌ها وارد عمل شده و نماینده این کشور خود را به اقلیم رساند.

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.