صفحه اصلی / سبک زندگی / برخی خودخواهی و انحصارطلبی را جایگزین منافع نظام می‌کنند

برخی خودخواهی و انحصارطلبی را جایگزین منافع نظام می‌کنند

وزیر بهداشت، وحدت حوزه و دانشگاه

ایسنا/همدان وزیر بهداشت گفت: امروز بیشترین وحدت را بین مجموعه های دانشگاهی داریم اما سیاست زدگی آفت نظام شده که در برخی موارد حتی حاضریم خودخواهی و انحصارطلبی را جایگزین منافع نظام کنیم.

دکتر سعید نمکی سه شنبه ۲۶ آذر در مراسم نکوداشت وحدت حوزه و دانشگاه در همدان، سخن خود را با شعر «من که باشم که بر آن خاطر عاطر گذرم» آغاز کرد و گفت: صحبت کردن در این مجالس و در مورد شخصیتی چون شهید مفتح در توان من نیست. او تأثیرگذاری بسیاری در تحول اسلامی داشت و این سرزمین الگوی توسعه تمدن و
بازگشت به تاریخ و تکوین تمدن اسلامی را نشان می دهد گرچه در زمان بنی امیه تأثیرات چندانی نداشت اما در زمان بنی عباس تحولات گستره ای در در زمینه توسعه معماری در کاخ خلفای بنی عباس شکل گرفت و زبان عربی که زبان دانش روز در بیت الحکمه بغداد بود، توسعه یافت.

وی با بیان اینکه امروز این سرزمین وسعتی برای بردن نام بزرگان دین و فرهنگ شده که یکی از این بزرگان بوعلی سیناست که در سرزمین خود غریب است اما در دیگر کشورها نام و اثر نیک از او به وسعت یاد می شود، اظهار کرد: او طی ۵۸ سال زندگی اثرگذار خود در فقه، فلسفه و حکمت نظیر ندارد و در نوجوانی او را فقیه می شناختند. در نوجوانی ادیب و طبیب و هنرمند بود و تکرار او در تاریخ زیر سوال است. اینجا سرزمین بوعلی است و او عاشق علی و اهل بیت پیامبر بود.

نمکی خاطرنشان کرد: اگر چه قضاوت های متفاوتی درباره شخصیت او صورت می گیرد و مردمان همدان باید واکاوی در شخصیت او داشته باشند. شهید مفتح نیز از دیگر عالمان بزرگ این استان و نخستین پرچمدار وحدت حوزه و دانشگاه بود. افرادی مثل شهید مفتح و بهشتی آیتی بودند که فکر بلند و روح بلند و زبان صادق داشتند.

وی ادامه داد: امروز بیشترین وحدت را بین مجموعه های دانشگاهی داریم اما سیاست زدگی آفت نظام شده که در برخی موارد حتی حاضریم خودخواهی و انحصار طلبی را جایگزین منافع نظام کنیم. تمام دشمنان ما امروز در براندازی جمهوری اسلامی وحدت کرده اند اگر چه قطعاً راه به جایی نمی برند اما در میان خود به سمت گسست و نفاق می رویم.

وزیر بهداشت تصریح کرد: در درون نظام وحدت بین حوزه و دانشگاه و وحدت بین نهادها و مجموعه ها باید الگوی ما باشد. افرادی مثل دکتر مفتح ضمن خوشرویی و پذیرش انتقادات، پرچمدار وحدت در نظام در بین کلیه کشورهای اسلامی در برابر شرک و نفاق بودند. برای فرزند این شهید آرزوی پرچمداری راه او و برای نظام آرزوی بلندی و تعالی را دارم.

وی در ادامه اعلام کرد: امروز کمبودهای دارویی ما یک سوم مشابه سال قبل است و تا تیرماه آینده کلیه مراکز تولید دارو ذخیره دارویی دارند. به لطف خدا موفق شده ایم ۱۰۰۰ پروژه برای افتتاح آماده کنیم. امسال ۸۱۰۰ تخت بیمارستانی جدید در شرف افتتاح است که اولویت با مناطق محروم است و سال بعد ۶۰۰۰ تخت اضافه خواهد شد. بین هشت تا ۹ میلیون نفر بیمه شده اضافه می شود و امید است استمرار این حرکت ها موجبات رضایت روزافزون مردم و کاهش اثرات تلخ بیماری را در خانواده ها موجب شود.

انتهای پیام

Original Article

این مطالب را نیز ببینید!

پیشگیری از اعتیاد

آگاه سازی و پیشگیری از اعتیاد + اینفوگرافیک

     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.