صفحه اصلی / اقتصادی / بررسی وضعیت تأمین سوخت زمستانه نیروگاه‌های کشور

بررسی وضعیت تأمین سوخت زمستانه نیروگاه‌های کشور

 

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس نیاسر از حضور معاونان وزرای نفت و نیرو برای بررسی وضعیت تأمین سوخت زمستانه نیروگاه‌های کشور خبر داد.

به گزارش دانستنی نیوز،مالک شریعتی در توضیح نشست روز شنبه گفت: این کمیسیون در نشست امروز بر تشکیل «معاونت راهبردی مدیریت انرژی کشور» به‌شکل یکپارچه ذیل ریاست جمهوری تاکید دارد و همچنین «صندوق بهره‌وری انرژی» هم باید در همین معاونت تاسیس شود؛ امیدواریم این مهم در لایحه بودجه از جانب وزارت نفت پیشنهاد شود و به تصویب نهایی برسد.

وی افزود: امروز جلسه فوق‌العاده کمیسیون انرژی با دستور کار وضعیت سوخت‌رسانی به نیروگاه در زمستان تشکیل شد این درحالی است که در سال ۱۴۰۰ با تدبیر بالای دو وزارتخانه نفت و نیرو و پیگیری کمیسیون انرژی مجلس در قالب برگزاری جلسات متعدد، زمستان ۱۴۰۰ را بدون مشکل انرژی در مصارف خانگی و صنعتی پشت سر گذاشته و به دنبال دیگر تدابیر اتخاذ شده تابستان ۱۴۰۱ نیز کمترین مشکل را در تامین برق مردم داشتیم.

شریعتی ادامه داد: اکنون نیز پیرو آن تجربه بسیار خوب، جلسه‌ای برای تامین سوخت نیروگاه‌ها در زمستان پیش‌رو تشکیل داده و گزارش مسئولان وزارت نیرو را درباره نیروگاه‌ها و نیازمندهای آن استماع کرده، ضمن آنکه توان و ظرفیت سوخت‌رسانی مجموعه وزارت نفت شامل شرکت ملی گاز و شرکت ملی پالایش و پخش را بررسی کردیم.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد: خوشبختانه در این جلسه هماهنگی‌های خوبی انجام شد تا با همکاری دو وزارتخانه و پیگیری نظارتی کمیسیون انرژی، سال جاری نیز در تامین سوخت مشکل نداشته باشیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به ارائه راهکارهای کوتاه مدت و میان مدت برای تامین سوخت در کمیسیون متبوعش، اضافه کرد: برای کاهش ناترازی به شکل ریشه‌ای و افزایش تولید با سرمایه‌گذاری در بلندمدت نیز پیشنهاداتی مطرح شد؛ از جمله آنکه کمیسیون انرژی بر تشکیل «معاونت راهبردی مدیریت انرژی کشور» به صورت یکپاریچه ذیل ریاست جمهوری تاکید دارد، ضمن آنکه «صندوق بهره‌وری انرژی» نیز باید در همین معاونت تاسیس شود لذا امیدواریم این مهم در لایحه بودجه ۱۴۰۲ از جانب وزارت نفت پیشنهاد شود و تصویب نهایی برسد.

شریعتی گفت: این اقدامات کمک می‌کند در سال‌های آینده با مدیریت و جلوگیری از مصارف بی‌رویه و برخی از اصلاحات در فرآینده‌ها به ویژه اصلاح بازدهی نیروگاه های کم‌بازده کشور -که در «ماده ۱۰ قانون مانع‌زدایی از توسعه صنعت برق» نیز دراین خصوص برای وزارتخانه‌های نفت و نیرو تکلیف ایجاد کرده است- به نتیجه مطلوب برسیم و سال‌های آینده بدون نگرانی سوخت نیروگاه‌ها تامین شود و بهره‌وری بالا در تولید و تامین انرژی مورد نیاز کشور را داشته باشیم.

 

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.