صفحه اصلی / اقتصادی / برق مورد نیاز صنایع بزرگ را تامین کردیم

برق مورد نیاز صنایع بزرگ را تامین کردیم

به گزارش دانستنی نیوز، علی اکبر محرابیان وزیر نیرو در گفتگو با برنامه خبر ۲۱ اظهار داشت: مردم مستحضر هستند که در سال‌های گذشته فصل تابستان عمدتاً با خاموشی‌های وسیع روبرو می‌شدیم، این قطعی برق علاوه بر بخش خانگی در بخش صنایع هم آسیب زیادی به تولید در کشور وارد می‌کرد.

وی با اشاره به این‌که مردم در مسئله قطعی برق طی سال‌های گذشته با مشکل مواجه بودند، گفت: با روی کار آمدن دولت مردمی برنامه ریزی گسترده‌ای انجام دادیم که این برنامه با تاکید رئیس‌جمهور به سرعت در دستور کار قرار گرفت.

وزیر نیر عنوان کرد: این برنامه در بخش‌های مختلف از جمله افزایش ظرفیت نیروگاهی به میزان ۶۰۰۰ مگاوات، در بخش تعمیرات اساسی نیروگاه‌ها و مدیریت مصرف برق در دستور کار قرار گرفته است.

محرابیان تاکید کرد: در بخش خانگی خاموشی نداشتیم و در حوزه صنعت و تولید هم از ۶۳۰ هزار واحد صنعتی، ۵۸۰ هزار واحد کوچک حتی یک دقیقه هم خاموشی نداشته‌اند، علاوه بر این در واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی این امکان فراهم شد تا برنامه مدیریت مصرف برق به صورت ۱۲ ساعت در هفته و منظم اعمال شده و بسیاری از شهرک‌ها زمان مدیریت مصرف برق خود را با روز تعطیل جا به جا و آثار مدیریت مصرف برق در تولید را به حداقل برسانند.

وی افزود: تلاش کردیم برق مورد نیاز صنایع بزرگ را با توجه به برنامه‌ریزی انجام‌شده تأمین کنیم و امروز که با شما صحبت می‌کنیم بر اساس آمار انجمن جهانی فولاد تولید فولاد کشور در تیر ماه نسبت به سال گذشته ۳۴ درصد رشد کرده و در بازار این کالاهای اساسی آرامش حکم‌فرما است.

وزیر نیرو ضمن تأکید بر افزایش ۳۵ هزار مگاواتی ظرفیت تولید برق طی ۴ سال دولت مردمی تصریح کرد: در بخش ادارات به ۳۰ درصد صرفه جویی مصرف برق مطابق برنامه‌ریزی‌ها رسیدیم.

محرابیان ادامه داد: سال گذشته در شهریور ماه مطابق آمار ۳۰۰ شهر کشور با مسئله تنش آبی روبرو بود مسئله تنش آبی به توسعه زیرساخت آب‌رسانی وابسته است و مادامی که ما در زمان مقرر نسبت به احداث زیربنایی آب شرب اقدام کنیم به مشکل بر نخواهیم خورد.

وی همچنین بیان کرد: شهر همدان امسال با کاهش ۴۳ درصدی بارش‌ها مواجه شد و در این شهر با مشکل آب مواجه شدیم اما پیش‌بینی شده فاز اول ابرپروژه آب‌رسانی به همدان که در مسیر بخشی از منابع آب شهرهای خدابنده و بیجار را نیز تأمین می‌کند، طی هفته‌های آتی به بهره‌برداری برسد و مشکل این شهر برای بلند مدت در بخش آب شرب حل شود، البته تا زمان بهره‌برداری از این پروژه بزرگ طرح‌های اضطراری از جمله اتصال رینگ‌های آب شرب و اضافه کردن منابع تأمین آب اضطراری ادامه دارد. در طرح بزرگ آب‌رسانی به همدان خطوط انتقال تکمیل شده و در حال نصب تجهیزات هستیم.

وزیر نیرو به طرح آب‌رسانی غدیر اشاره کرد و گفت: طرح آب‌رسانی غدیر بزرگ‌ترین و پرظرفیت‌ترین طرح آب‌رسانی کشور است که ظرفیت انتقال ۱۲ متر مکعب آب برای ۶۰ درصد جمعیت خوزستان را بر عهده دارد، البته ما برای سایر مناطق استان خوزستان نیز پروژه‌های بزرگی تعریف کرده‌ایم.

محرابیان افزود: ابرپروژه آب‌رسانی غدیر در حال حاضر در مرحله بهره‌برداری آزمایشی قرار دارد و در روزهای آتی زمینه اتصال آب شرب مردم خوزستان به یکی از بهترین منابع آبی کشور را فراهم می‌کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم برنامه اتصال ۱۰ هزار روستا در ۳۱ استان کشور را به آب شرب پایدار فراهم کنیم که تا کنون فعالیت ۱۲۰۰ روستا تمام شده و شاهد افتتاح سلسله وار پروژه‌های آب‌رسانی هستیم.

این مطالب را نیز ببینید!

رهبر انقلاب: آنچه که امروز در غزه در جریان است، درواقع تکرار حادثه کربلا است

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز – پنج‌شنبه – در دیدار آقای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.