صفحه اصلی / اقتصاد کلان / برنامه روسیه برای دادن وام‌ به ایران، هند و ترکیه

برنامه روسیه برای دادن وام‌ به ایران، هند و ترکیه

دانستنی آنلاین:یک روزنامه روسی گزارش داد با توجه به جزئیات بودجه این کشور برای سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ مسکو قصد دارد به ایران، ترکیه و هند وام‌های قابل توجهی پرداخت کند.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین،جزئیات بودجه‌بندی روسیه برای سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ نشان می‌دهد که این کشور قصد دارد وام‌های قابل توجهی به کشورهای خارجی از جمله ایران، ترکیه و هند پرداخت کند. این اطلاعات نشان می‌دهد که دولت‌ روسیه طی سه سال آینده بیش از یک تریلیون روبل به کشورهای مختلف جهان وام خواهد داد.

بر اساس اطلاعات وزارت اقتصاد روسیه کشورها قرار است این وام را به ازای خرید کالاهی روسی و همچنین تکمیل پروژه‌های مشترک از این کشور دریافت کنند.
* پرداخت تسهیلات روسیه برای تکمیل نیروگاه‌های هسته‌ای
کارشناسان می‌گویند، بخش قابل توجهی از این وام‌ها به ساخت و تکمیل نیروگاه‌ها و زیرساخت‌های هسته‌ای در ایران، ترکیه و هند اختصاص خواهد یافت که تمام این پروژه‌ها با مشارکت شرکت‌های روس انجام خواهد شد. در ماه سپتامبر سرگی‌استورچاک معاون وزارت اقتصاد روسیه اعلام کرد که کشورهای جهان ۳۵ میلیارد دلار به روسیه بدهکار هستند که طی سه سال آینده یک ششم این بدهی معادل ۶ میلیارد دلار به این کشور بازپرداخت خواهد شد. بلاروس و ونزوئلا از جمله بزرگ‌ترین بدهکاران به روسیه هستند که به ترتیب ۷٫۵ میلیارد دلار و ۳٫۵ میلیارد دلار به مسکو بدهکار هستند.

این مطالب را نیز ببینید!

مروری بر ساختار ارتش قدرتمند هخامنشیان/ از گارد جاویدان تا سواره نظام؛ چگونه ایران توانست نیمی از دنیا را فتح کند؟

به گزارش خبر فوری، در تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ توجهات به ایران باستان، به خصوص هخامنشیان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.