صفحه اصلی / اجتماعی / بطحایی: همکارانم تلاش کردند که آموزش و پرورش به مسیر خود برگردد

بطحایی: همکارانم تلاش کردند که آموزش و پرورش به مسیر خود برگردد

دانستنی آنلاین:وزیر سابق آموزش و پرورش با اشاره به اینکه همکارانم تلاش کردند که آموزش و پرورش به مسیر خود برگردد، گفت: امیدوارم مدرسه محلی برای تمرین زندگی باشند و نه محلی برای آماده کردن کنکور باشد.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین٬از فارس،سید محمد بطحایی وزیر سابق آموزش و پرورش در مراسم تکریم خود اظهار کرد: دو سال پیش در چنین ایامی در پشت همین تریبون کار خود را با اعتماد رئیس جمهور و تأیید نمایندگان مجلس، کارم را شروع کردم؛ دو سالی که به رغم تحریم‌ها اما با تلاش همکاران اتفاقات خوبی رقم خورد.

وی ادامه داد: البته اتفاقات غمناکی هم داشتیم در ابتدای خدمتم بود که ۷ دانش‌آموز و یک همکارم در اردوی دانش‌آموزی  جان خود را از دست دادند و در مهدکودک و پیش دبستانی زاهدان نیز حادثه آتش سوزی اتفاق افتاد و ۴ دانش‌آموز جان خود را از دست دادند و دنیا دختر عزیزم زیر آوار دیوار مدرسه جان خود را از دست داد.

بطحایی با بیان اینکه تلاش کردیم که یک قدم بیشتر در حوزه آموزش و پرورش تلاش کنیم، گفت: در طی این ۲۲ ماه، همکارانم توانستند مشارکت مستقیم معلمان را در انتخاب نمایندگانشان رقم بزنند که اقدام مبارکی بود که امیدواریم با شدت بیشتری در آینده دنبال شود.

وی ادامه داد: برای اولین بار، گام بلندتری را برای مدرسه محوری در پیش گرفتیم و آنها که خود را شایسته می دانستند در مسیر فرایند انتخاب مدیران قرار بگیرند.

وزیر سابق آموزش و پرورش افزود: یک گام جدی‌تر برای زدودن کنکور برداریم؛ کتاب‌های کمک آموزشی و آزمون‌ها را سعی کردیم به ویژه در دوره ابتدایی کمرنگ شود و امروز این تبدیل به گفتمان در جامعه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه همکارانم تلاش کردند که آموزش و پرورش به مسیر خود برگردد، گفت: موانع زیادی بر سر راه مسؤولان جدید است اما امیدوارم مدرسه محلی برای تمرین زندگی باشند و نه محلی برای آماده کردن کنکور باشد.

بطحایی ادامه داد: بیش از ۸۰ درصد وعده‌هایی که داده شده بود به انجام رسید، یا آغاز شده و در حال انجام است.

وی از رهبر معظم انقلاب به دلیل حمایت‌های مستمر ایشان از آموزش و پرورش قدردانی کرد و بیان داشت: برایم جالب بود که بخشنامه‌ای که ما شنبه ابلاغ کرده بودیم در روز چهارشنبه که به محضر رهبر معظم انقلاب رفته بودیم مطلع بودند و از بنده سوال کردند.

وزیر سابق آموزش و پرورش ضمن آرزوی موفقیت برای محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش، اعلام آمادگی کرد که هر زمان نیاز است به آموزش و پرورش کمک کند.

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.