صفحه اصلی / اقتصادی / ترخیص برخی کالاهای دارای مشکلات خاص

ترخیص برخی کالاهای دارای مشکلات خاص

دانستنی آنلاین:معاون فنی گمرک گفت: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته در روزهای آینده درصدی از اقلام و کالاها که مشکلات خاص داشتند و در گمرکات کشور رسوب کرده بودند، ترخیص می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین،از ایبِنا، حدود دو ماه پیش معاون فنی گمرک در مکاتبه‌ای با دبیر کارگروه تنظیم بازار، پیشنهادهایی برای رفع مشکلات مربوط به رفع تعهدات ارزی ناشی از اختلاف وزن اظهارنامه‌های وارداتی مطرح کرد.

مهرداد جمال ارونقی در گفتگویی از ابلاغ سه مصوبه خبر داد که شامل پیشنهادات مطرح شده هستند و گفت: بر اساس نخستین بند مصوبه، گمرکات کشور نسبت به پذیرش نوسان وزنی ۱.۵ درصد برای کالاهای فله و همچنین کالاهای اساسی و ضروری برای۸۰۰ ردیف تعرفه اقدام می‌کنند.

ارونقی افزود: همچنین در زمینه سایر کالاها حداکثر سه درصد نوسان وزنی قابل پذیرش است و درباره کالاهایی که معیار سنجش آنها وزن نیست، به صورت تعدادی اقدام می‌شود. وی درباره دومین بند مصوبه توضیح داد: طبق مصوبه کارگروه تنظیم بازار و همچنین کارگروه هماهنگی‌های تجاری، مقرر شد نسبت به پذیرش ارزش اظهارنامه‌های بانکی تا نوسان ۱۵ درصد اقدام شود.

این مقام گمرکی تصریح کرد: چنانچه  ارزش مندرج در سامانه نسبت به ارزش‌های مندرج در ثبت سفارش که ملاک اظهار ارزش به گمرک است تا ۱۵ درصد کمتر باشد، گمرک با رعایت مفاد ۱۴ و ۱۵ قانون امور گمرکی نسبت به پذیرش این میزان نوسان ارزش درباره کالاهای گروه یک و دو اقدام می شود.

معاون فنی گمرک تاکید کرد: بر اساس بند دیگر این مصوبه در روزهای آینده درصدی از اقلام دارای مشکلات خاص که در گمرکات کشور رسوب کرده بودند، ترخیص می‌شوند و به عبارت دیگر ترخیص درصدی با رعایت شرایط مربوطه برقرار می شود.

این مطالب را نیز ببینید!

مروری بر ساختار ارتش قدرتمند هخامنشیان/ از گارد جاویدان تا سواره نظام؛ چگونه ایران توانست نیمی از دنیا را فتح کند؟

به گزارش خبر فوری، در تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ توجهات به ایران باستان، به خصوص هخامنشیان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.