صفحه اصلی / اجتماعی / تست کرونا از طریق برچسب پوستی

تست کرونا از طریق برچسب پوستی

به گزارش دانستنی آنلاین، بدون نیاز به آزمایش خون، بدون گرفتن نمونه سواب بینی می‌توان ویروس کرونا را شناسایی کرد. این کار با استفاده از چسب پوستی ارزان قیمت جدید حاوی آنتی‌بادی‌های انجام می‌شود که امکان شناسایی ویروس کرونا را در چند دقیقه فراهم می‌کند.

در حال حاضر برچسب پوستی جایگزین و مکملی برای تایید آلودگی به ویروس کرونا وجود دارد. این نوار‌های آزمایشی مبتنی بر نانوذرات طلا است. آن‌ها نتایج حساس و قابل اعتمادی را در مدت زمان ۱۰ تا ۲۰ دقیقه ارائه می‌دهند، اما این کیت‌ها نیاز به جمع‌آوری نمونه خون از طریق سوراخ کردن پوست دارند که فرآیند دردناکی بوده و در عین حال خطر عفونت یا آلودگی متقاطع را در پی دارند. همچنین اجزای کیت استفاده شده یک پتانسیل آلودگی محیط‌زیست را نیز دارد.

لیلی بائو، سرپرست تیم تحقیق مؤسسه علوم صنعتی می‌گوید: «برای ایجاد یک روش تشخیص کم تهاجمی که از این اشکالات جلوگیری کند، ایده نمونه‌برداری و آزمایش ISF را بررسی کردیم. اگرچه سطوح آنتی‌بادی در ISF تقریباً ۱۵ تا ۲۵ درصد خون است و احتمال حضور آنتی‌بادی‌ها در ISF وجود دارد.»

تست کرونا از طریق برچسب پوستی

محققان نشان دادند که می‌توان آنتی‌بادی‌های IgM/IgG SARS-CoV-۲ را شناسایی کرد و ISF می‌تواند به‌عنوان یک جایگزین مستقیم برای نمونه‌گیری خون عمل کند.

پس از اثبات اینکه ISF می‌تواند برای تشخیص آنتی‌بادی مناسب باشد، محققان رویکردی نوآورانه برای نمونه‌برداری و آزمایش ISF ایجاد کردند.

بئومجون کیم، نویسنده ارشد مقاله مربوط به این فناوری گفت: «ابتدا، ما میکروسوزن‌های متخلخل زیست‌تخریب‌پذیر ساخته شده از اسید پلی‌لاکتیک را توسعه دادیم که ISF را از پوست انسان می‌کشد. سپس، یک حسگر زیستی مبتنی بر کاغذ برای تشخیص آنتی‌بادی‌های اختصاصی SARS-CoV-۲ ساختیم.»
تست کرونا از طریق برچسب پوستی

کیم گفت، نتایج آزمایش‌ها نشان داد که با ادغام این دو عنصر، پچ فشرده قادر به تشخیص آنتی‌بادی‌ها در عرض ۳ دقیقه است.

این دستگاه تشخیص جدید پتانسیل بالایی برای غربالگری سریع کووید-۱۹ و بسیاری از بیماری‌های عفونی دیگر را دارد که برای بیماران ایمن و قابل قبول هستند. این فناوری نوید استفاده در بسیاری از کشور‌ها بدون توجه به ثروت آن‌ها را دارد که یک هدف کلیدی برای مدیریت جهانی بیماری‌های عفونی است./خبرگزاری دانشجو

 

این مطالب را نیز ببینید!

از ائتلاف سیاسی بنی‌صدر و رجوی تا ترورهای کور در کوچه و خیابان / ماجرای اعدام‌های سال ۶۷ چه بود؟/ ویدئو

پس از برکناری ابولحسن بنی صدر، مجاهدین خلق به نظام اعلان جنگ می‌کنند و طی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.