صفحه اصلی / سیاست خارجی / تلاش فرانسه برای مذاکره ایران و آمریکا

تلاش فرانسه برای مذاکره ایران و آمریکا

دانستنی آنلاین: عضو هیأت رئیسه مجلس درباره سخنان رئیس‌جمهورفرانسه مبنی بر اینکه سعی دارد ایران و آمریکا را بر سر میز مذاکره بنشاند، گفت: معتقدم فضای برای مذاکره باید فراهم باشد و اصلی‌ترین پیش شرط ما برای مذاکره این خواهد بود که آمریکایی‌ها به برجام بازگردند.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین٬ به نقل از ایلنا، بهروز نعمتی افزود: دقیقا نمی‌دانم در فضای مذاکرات چه اتفاقی افتاده است، ما هم از رسانه اخبار و اطلاعات را در این خصوص دریافت کردیم.

وی با بیان اینکه درباره برجام تفاهم صورت گرفته بود، ادامه داد: برجام حداقل ۱۲ سال مورد نقد و بررسی طیف‌های مختلف چه در درون نظام و چه بیرون بوده قرار گرفت، این سال‌ها زمان کمی نیست.

نعمتی با تاکید بر این که آمریکایی‌ها باید قبول کنند به برجام بازگردند، گفت: آقای ماکرون پیشنهاد دادند تا راه میان‌بری پیدا شود که این امر مستلزم آن است که ما سناریوهای مختلف را بررسی کنیم. اما آن چه امروز من فکر می‌کنم و جامعه ما هم به آن پایبند و مقید این است که آمریکا باید به تعهدات برجامی خود برگردد.

این عضو هیأت رئیسه مجلس درباره اینکه فرانسه گفته است تلاش خود را به کار می‌گیرد تا آمریکا و ایران پشت میز مذاکره بنشینند، اظهار کرد: فرانسوی‌ها در این ایام نقش پسر خوب را بازی می‌کنند اما در زمان برجام موضوعاتی پیش آمد که نقش پسر بد را ایفا کردند.

وی ادامه داد: معقتدم تقسیم کاری بین اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها صورت گرفته است تا هرکدام بتوانند کار خود را انجام دهند، اما آن چیزی که مسلم این است که یک تفاهم نامه‌ای فارغ از این که خوب است یا بد صورت پذیرفته که طرفین باید به آن عمل کنند.

نعمتی با اشاره به اقدامات ایران در قبال برجام گفت: کارها و اقداماتی که ما در برجام انجام می‌دهیم، در چارچوب همان برنامه‌ای است که تدوین شده و خارج از برجام اقداماتی را انجام نداده‌ایم.

وی تاکید کرد: دوگامی که ایران در کاهش تعهدات برجامی‌اش برداشته شده است در چارچوب و گام بعدی هم در چارچوب آن است.

نماینده مردم تهران در مجلس درباره اینکه این ترس وجود دارد اگر ایران هم مانند آمریکا از برجام خارج شود جنگی درخواهد گرفت برای همین است که فرانسه می‌گوید در برجام می‌ماند، افزود: موضوع جنگ را بعید می‌دانم اتفاق بیفتد زیرا آمریکایی‌ها موضع ما را می‌دانند، اروپا هم جایگاه ایران در دستش است بنابراین جنگ مستقیمی با ما نخواهند داشت اما اینکه فشارها و کارشکنی‌ها را بیشتر کنند چیز تازه‌ای نیست نمونه‌اش را در اینستکس و سوئیفت دیده‌ایم.

این مطالب را نیز ببینید!

کیسینجر: نقش تاریخی مسکو نباید تضعیف شود

وزیر امور خارجه اسبق آمریکا در مقاله‌ای گفت که مذاکره فوری برای پایان دادن به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.