صفحه اصلی / اجتماعی / توده گردوخاک در تهران و البرز

توده گردوخاک در تهران و البرز

به گزارش دانستنی آنلاین، بر اساس هشدار زرد سازمان هواشناسی امروز سه شنبه در یزد، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، قم، مرکزی، بوشهر، فارس، تهران، البرز، چهارمحال و بختیاری، سمنان و شرق کرمان خیزش گردوخاک، نفوذ گردوغبار و وزش باد شدید پیش بینی می شود.

فردا چهارشنبه نیز در اصفهان، یزد، خراسان جنوبی، خوزستان، بوشهر، سمنان، نیمه جنوبی ایلام، قم، چهارمحال و بختیاری و شمال سیستان و بلوچستان و شرق خراسان رضوی این شرایط پیس بینی می‌شود.

اثر مخاطره نیز کاهش شعاع دید، کاهش کیفیت هوا، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال شکستن درختان کهن‌سال، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال اختلال در ناوگان حمل نقل است.

سازمان هواشناسی به عدم قرارگیری در فضای باز برای افراد آسیب پذیر در مواقع بروز گردو خاک، عدم توقف و پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کار و استحکام سازه‌های موقت از جمله تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها توصیه کرده است.

توده گردوخاک در تهران و البرز

هم چنین امروز رگبار و رعدوبرق( در نواحی مستعد تگرگ) و وزش باد شدید موقتی در ارتفاعات مازندران و غرب گیلان و برای فردا در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، ارتفاعات و دامنه در هرمزگان، جنوب شرق فارس، جنوب کرمان پیس بینی می شود

اثر مخاطره نیز احتمال آبگرفتگی معابر و جاری شدن روان آب به شکل محدود و محلی، احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب روخانه های فصلی، احتمال صاعقه، احتمال کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا بطور موقت و احتمال شکستن درختان فرسوده است.

سازمان هواشناسی به احتیاط در صعود به ارتفاعات، عدم پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده، پرهیز از اتراق در بستر رودخانه‌ها و احتیاط در عبور از حاشیه مسیل‌ها توصیه کرده است./ایرنا

این مطالب را نیز ببینید!

رهبر انقلاب: آنچه که امروز در غزه در جریان است، درواقع تکرار حادثه کربلا است

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز – پنج‌شنبه – در دیدار آقای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.