صفحه اصلی / اقتصادی / ثبت سفارش واردات تلفن همراه هیچ نشان تجاری و مدلی محدودیتی ندارد

ثبت سفارش واردات تلفن همراه هیچ نشان تجاری و مدلی محدودیتی ندارد

به گزارش دانستنی نیوز به نقل از وزارت صمت، سعید عباسپور مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت با اشاره به برخی اخبار برای ممنوعیت واردات موبایل برخی نشان‌های تجاری، گفت: ثبت سفارش موبایل برای کلیه نشان‌های تجاری(برندها) هیچ محدودیتی نداشته و پیرو به‌روزرسانی برخی گروه‌های کالایی و برخی اولویت بندی ها برای تامین کالاهای اساسی، برخی اولویت بندی های کالایی مقطعی و یا برخی اختلالات پیش می آید که امری طبیعی است. لذا با رفع این اختلالات و تعیین اولویت بندی های جدید، از روز آینده ثبت سفارش این کالا از سرگرفته می‌شود.

عباسپور افزود: سازمان توسعه تجارت هیچ ابلاغیه و مقرراتی دال بر ممنوعیت ثبت سفارش واردات موبایل با برندهای خاص به بانک مرکزی و گمرک ابلاغ نکرده است.

وی ادامه داد: تنها در دو ماه ابتدایی امسال بیش از ۶ میلیارد دلار ثبت سفارش واردات گوشی تلفن همراه صورت گرفته که از نظر ارزش دلاری، سهم بالایی در ثبت سفارش های سال جاری دارد.

مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت ایران تاکید کرد: امسال با توجه به افزایش میزان ثبت سفارش گوشی تلفن همراه، کماکان اولویت‌بندی گروه‌های کالایی برای واردات کالا برقرار بوده و رویه های تخصیص و تامین ارز بر اساس مقررات و اولویت بندی های کالایی صورت می پذیرد.

این مطالب را نیز ببینید!

چرا ایران پیشرفت نمی کند؟/ داستان جامعه ترسناک ایرانی؛ وقتی مردم نخبگان را می کشند

به گزارش خبر فوری، امروز سالروز فوت علی رضاقلی، جامعه شناس، پژوهشگر و روشنفکر ایرانی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.