صفحه اصلی / سیاست خارجی / ثبت نام از داوطلبان حوزه انتخابیه تهران و ۴ اقلیت دینی در فرمانداری انجام می‌شود

ثبت نام از داوطلبان حوزه انتخابیه تهران و ۴ اقلیت دینی در فرمانداری انجام می‌شود

انتخابات

فرماندار تهران به ارائه‌ی توضیحاتی درباره محدوده حوزه انتخابیه تهران و افرادی که می توانند در این حوزه انتخابیه برای انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کنند، پرداخت.

به گزارش ایسنا، عیسی فرهادی فرماندار تهران صبح یکشنبه در حاشیه بازدید از محل ثبت نام از داوطلبان ثبت نام یازدهمین دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه «حوزه انتخابیه تهران شامل تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس است»، اظهار کرد: در استان تهران دو انتخابات میان دوره پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار می شود.
وی خاطر نشان کرد: در فرمانداری تهران علاوه بر ثبت‌نام داوطلبان کاندیداتوری انتخابات‌های خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه تهران، ثبت نام داوطلبان کاندیداتوری چهار حوزه انتخابیه اقلیت های دینی نیز انجام می‌شود؛ ۵ نماینده اقلیت های دینی در کشور به مجلس شورای اسلامی راه پیدا می‌کنند که چهار مرکز حوزه انتخابیه‌شان در فرمانداری تهران است.
فرماندار تهران در ادامه گفت: امروز بحث تشکیل جلسه اداری هیئت اجرایی را خواهیم داشت و در یکی دو روز آینده هیئت اجرایی خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی بر اساس توافق بصورت مشترک تشکیل خواهد شد.
فرهادی افزود: تا شانزدهم آذر ماه فرآیند ثبت نام از داوطلبان کاندیپاتوری مجلس شورای اسلامی انجام می شود و از پانزدهم آذر ماه نیز به مدت ۶ روز ثبت نام از کاندیدای خبرگان رهبری در محل فرمانداری تهران انجام خواهد شد.
وی در ادامه به برخی شرایط عمومی مورد نیاز برای داوطلبان کاندیداتوری انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره و با بیان اینکه حداقل سن داوطلبین ۳۰ سال و حداکثر سن هفتاد و پنج سال است، خاطرنشان کرد: حداقل مدرک تحصیلی نیز برای داوطلبان کارشناسی ارشد یا معادل آن است که باید ارائه شود. در فرمانداری تهران شرایط بسیار روانی را برای ثبت نام از داوطلبان فراهم کرده‌ایم؛ ثبت نام بسیار در سه مرحله کنترل شناسنامه، پر کردن فرم ها و اسکن مدارک و در مرحله آخر ثبت نام نهایی و امضای کاندیدا انجام می‌شود.
فرهادی تصریح کرد: داوطلبان باید اصل شناسنامه، اصل کارت ملی، یک قطعه عکس ۳×۴ روز، کارت معافیت و پایان خدمت و مدرک تحصیلی خود را داشته باشند. همچنین لازم است از همه مدارک خود کپی داشته باشند. کد ملی و مدارک خانواده خود را باید از حفظ باشند که در فرم‌ها پر کنند..
فرماندار تهران تاکید کرد: نمایندگانی که که مدرک تحصیلی پایین‌تری دارند باید مدرک نمایندگی مجلس خود را ارائه دهند یا ایثارگران نیز برگه ایثارگری خود را ارائه دهند که یک مدرک بالاتر برای آن هم لحاظ می‌شود. اگر شخصی مدرک کارشناسی داشته باشد و یک دوره نماینده مجلس باشد معادل کارشناسی ارشد برای او لحاظ می‌شود.
انتهای پیام

این مطالب را نیز ببینید!

کیسینجر: نقش تاریخی مسکو نباید تضعیف شود

وزیر امور خارجه اسبق آمریکا در مقاله‌ای گفت که مذاکره فوری برای پایان دادن به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.