صفحه اصلی / سبک زندگی / جای خالی «پهپادآمبولانس» در ناوگان اورژانس کشور+ فیلم

جای خالی «پهپادآمبولانس» در ناوگان اورژانس کشور+ فیلم

صابریان رییس اورژانس تهران

پهپادها که در روزهای اخیر با سوپرایز وزیر ارتباطات در سرخط خبرها قرار گرفت، به گفته رییس مرکز اورژانس تهران می‌توانند در امدادرسانی به بیماران اورژانسی نیز نقش موثری داشته باشند، پیشنهادی که شاید روزی اجرایی شود.

دکتر پیمان صابریان، در گفت‌وگو با ایسنا درباره استفاده از پهپاد در ماموریت‌ها و عملیات‌های اورژانس گفت:‌ در حال حاضر در دنیا طرحی به نام «AED Drone» یا همان «التکروشوک کنترل از راه دور» وجود دارد که به تعریف ساده اقدامات مربوط به احیا و ماساژ قلبی و موارد این‌چنینی را انجام می‌دهد، اما بدون حضور متخصص یا کارشناس به صورت عمومی قابل استفاده است.

وی در مورد سازوکار فعالیت این دستگاه‌ها نیز گفت: زمانی که با اورژانس تماس گرفته و موردی مربوط به حملات قلبی و نظایر آن… اعلام شود، این پهپادها موقعیت مکانی بیمار را دریافت کرده و به صورت اتوماتیک به محل فرستاده می‌شوند. در آن محل AED یا همان الکتروشوک وصل و احیای قلبی ریوی انجام می‌شود.

صابریان با بیان اینکه این پهپادها می‌توانند جان شهروندان را نجات دهند، گفت: با توجه به اینکه فیبریلاسیون قلبی یکی از علل مرگ و میر در جهان محسوب می‌شود با استفاده از چنین تجهیزاتی می‌توان در مدت زمانی کوتاه عملیات احیا را آغاز کرد و از مرگ فرد جلوگیری کرد.

رییس مرکز اورژانس تهران با بیان اینکه در حال حاضر در کشورمان از این پهپادها چنین استفاده‌ای نمی‌شود، گفـت: اما می‌توان به عنوان یک پیشنهاد این موضوع را مطرح کنیم چرا که اگر پهپادها به این فناوری مجهز شوند می‌توانند کمک بسیاری کنند.

وی ادامه داد:‌ این پهپادها در بحث دارو نیز می توانند کمک کننده باشند، برای مثال در زمان وقوع سیل، گرفتار شدن افراد در مکان های صعب العبور و.. می‌تواند کمک کند اما باید بررسی شود که این پهپاد چه امکاناتی دارد، در چه ارتفاعی می تواند پرواز کند، چه مقدار بار را می تواند حمل کند و در چه مکان هایی اجازه پرواز دارد.

انتهای پیام

Original Article

این مطالب را نیز ببینید!

پیشگیری از اعتیاد

آگاه سازی و پیشگیری از اعتیاد + اینفوگرافیک

     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.