صفحه اصلی / آموزش عالی / جزئیات جذب معلمان حق‌التدریس

جزئیات جذب معلمان حق‌التدریس

دانستنی آنلاین:حاجی‌میرزایی به تشریح جزئیات جذب معلمان حق‌التدریس، آموزشیاران نهضت سوادآموزی و معلمان پیش‌دبستانی، گفت: کسانی از سال ۷۹ تا ۹۱ به عنوان مربیان پیش‌دبستانی یا معلم حق‌التدریس یا آموزشیار نهضت سوادآموزی با آموزش و پرورش همکاری کردند طی تشریفاتی که برگزاری آزمون است و انجام یک دوره آموزشی یکساله جذب این وزارتخانه می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین٬از فارس،محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه مراسم معارفه‌اش در جمع خبرنگاران، درباره آغاز سال تحصیلی، اظهار کرد: تلاش می‌شود که ان‌شاءالله کلاس‌های درس از ابتدای مهر با معلم فعالیت خود را آغاز کنند.

وی ادامه داد: تعداد ۵۵۰ هزار کلاس درس در سراسر کشور برگزار می‌شود و بیش از ۹۰۰ هزار معلم و کارمند به فعالیت می‌پردازند.

حاجی‌میرزایی به تشریح جزئیات جذب معلمان حق‌التدریس، آموزشیاران نهضت سوادآموزی و معلمان پیش‌دبستانی، گفت: کسانی از سال ۷۹ تا ۹۱ به عنوان مربیان پیش‌دبستانی یا معلم حق‌التدریس یا آموزشیار نهضت سوادآموزی با آموزش و پرورش همکاری کردند طی تشریفاتی که برگزاری آزمون است و انجام یک دوره آموزشی یکساله جذب این وزارتخانه می‌شوند.

وی تصریح کرد: البته جذب این افراد با سهمیه‌ای که میزان آن توسط سازمان امور اداری و استخدامی اختصاص خواهد یافت، صورت می‌گیرد.

به گزارش فارس، هیأت وزیران در جلسه روز ۱۷ شهریور امسال، آیین‌نامه اجرایی استخدام معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی را به تصویب رساند.

 استخدام افراد مذکور در سقف ظرفیت تخصیص سالیانه استخدام از سوی سازمان امور اداری و استخدامی کشور و با شرط بکارگیری در مناطق کمتر توسعه یافته و بر اساس نیاز مناطق آموزش و پرورش استان مبتنی بر رشته و دوره تحصیلی، جنسیت و با توجه به سنوات خدمت و پس از برگزاری آزمون و طی دوره آموزش در دانشگاه فرهنگیان صورت می‌گیرد.

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.