صفحه اصلی / اخبار / حمایت بانک رفاه از استارت‌آپ‌ها

حمایت بانک رفاه از استارت‌آپ‌ها

دانستنی آنلاین: بانک رفاه به عنوان یکی از مهمترین تامین‌کنندگان مالی حوزه استارت‌آپ، در جدیدترین رویداد خود با نام «رفاتک چلنج»، از راهکارها و ایده‌های خلاق حمایت می‌کند.

حمایت بانک رفاه از استارت آپ

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین، افزایش جمعیت فارغ‌التحصیل کشور و در ادامه آن، بیکاری قشر تحصیل‌کرده در سالهای اخیر، موجی از نگرانی را برای خانواده ها و جامعه به دنبال داشته و به یکی از مهمترین دغدغه‌های قرن اخیر در ایران تبدیل شده است. اگرچه در زمینه اشتغالزایی راه‌حل‌هایی از سوی دولتمردان و مسوولان ارائه شده است اما بیشتر این راه حل‌ها مقطعی بوده و به صورت ریشه‌ای این مشکل برطرف نشده است.

البته این وضعیت نابسامان و همچنین محدودیت‌های اقتصادی کشور طی سالهای اخیر، اگرچه ناخوشایند و قطعا برای جامعه ایرانی‌ بسیار سخت بوده اما اگر با نگاه مثبت به این ماجرا نگاه کنیم خواهیم دید که این شرایط بد اقتصادی باعث شده تا مردم به ویژه نسل جوان از دل محدودیتها به دنبال فرصت آفرینی بوده و از تمام توان علمی و ذهنی خود در جهت ارتقای اقتصاد شخصی و عمومی بهره مند شوند.

استارت آپ راه حلی موثر در جهت اشتغالزایی

قطعا واژه استارت آپ به گوش بسیاری از شما خورده است. استارت‌آپ‌ها در واقع فرصتهای کارآفرینی خودجوشی است که در صورت حمایت درست، می‌تواند نقش پررنگی در اشتغالزایی و رشد اقتصادی کشور داشته باشند. در واقع در پروژه های استارت آپی یک ایده خام، به کمک تلاش و کوشش یک گروه به تولید یک محصول می‌انجامد و زمینه برای فروش آن محصول فراهم می‌شود.

اما شروع هر پروژه استارت آپی نیاز به حمایتهای مالی دارد و بسیاری از افراد فعال در این حوزه، به دنبال اسپانسر و تامین مالی پروژه های خود هستند. خوشبختانه رشد روزافزون استارن آپها و افزایش تقاضا در این حوزه، مدیران بانکی را بر آن داشته تا در جهت حمایت از فعالان این عرصه گامی موثر و محکم بردارند.

در این بین از حمایت‌های استارتاپی بانک رفاه نمی توان غافل ماند. این بانک با هدف حمایت از تولید و نیز به کار گرفتن ایده‌های خلاق، «مرکزنوآوری بانک رفاه» یا به اختصار «رفاتک» را راه اندازی کرده است

رفاتک در واقع یکی از گزینه‌های مفید برای تامین مالی و حمایت از استارت آپی در کشور است که تلاش می کنند با ارائه راه‌حلی نوآورانه و دوام‌پذیر در جهت رفع نیاز بازار گام بردارند.

نقش پررنگ «رفاتک» در  توسعه استارت‌آپ‌ها

پیش از آنکه سراغ این مرکز برویم بهتر است ابتدا با فعالیتهای آن و البته ایده شکل گیری رفاتک آشنا شویم. در واقع این مرکز در سال ۱۳۹۷ با همکاری دانشگاه صنعتی شریف، با هدف فعالیت در دو حوزه اصلی فناوری مالی و سلامت شکل گرفت. در رفاتک هدف اصلی، حمایت از پروژه ها و استارت آپ‌هایی است که با وجود توانمندی ایده و اصول علمی درست از حمایت مالی برای توسعه و پیشرفت برخوردار نیستند.

این مرکز که فعالیت اصلی آن به دو حوزه فین‌تک و سلامت دسته بندی می شود تلاش می کند تا با ایجاد بستری مجهز و زیرساختی مناسب در جهت تاسیس و حمایت از استارت‌آپ‌ها گام بردارد. خیلی ساده و خلاصه اینطور می توان گفت که رفاتک در سه مرحله آموزش،همراهی و سرمایه گذاری، از استارت آپها وتمامی صاحبان ایده، و فعالان زیست بوم استارت‌آپی ایران در قالب برنامه های مختلف از ایده تا محصول حمایت می کند.

حمایت بانک رفاه از استارتاپ های حوزه سلامت

بانک رفاه به عنوان بانک حوزه سلامت از جمله بانکهایی است که تلاش می کند تا با استفاده از فرصتهای اکوسیستم نوآوری، گامی موثر در جهت خدمت رسانی باکیفیت، چابک و امن به مشتریان بردارد و در این مسیر نیز حمایت ویژه ای از استارتاپ ها خواهد داشت. در همین راستا دکتر « محمد علی سهمانی» مدیرعامل بانک رفاه نیز در رویداد «رفاتک پیچ» که اخیرا در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۱۹برگزار شد از حمایت ۳۰ میلیارد ریالی این بانک از استارتاپ های حوزه سلامت خبر داد و نوید این را داد در صورتی که استارتاپ ها نیازها و ملاحظات این بانک را با استفاده از توان نوآوری و خلاقیت خود برآورده کنند این بودجه را ظرف مدت کوتاهی افزایش خواهد داد.

گفتنی است با توجه به اینکه یکی از فعالیت های بانک رفاه در حوزه سلامت است لذا استارتاپ ها می توانند با رصد نیازها و کمبودهای حوزه سلامت در جهت رفع این نیازها، راهکارها و ایده های نوآور و خلاقانه خود را ارائه دهند؛ بانک رفاه نیز به منزله یکی از مهمترین تامین کنندگان مالی این حوزه، از این راهکارها و ایده‌ها حمایت خواهد کرد.

 

نگاهی به حمایت‌های استارتاپی بانک رفاه

– رفاتک پیج؛ نخستین رویداد مرکز نوآوری بانک رفاه

 

چندی پیش بانک رفاه در جهت حمایت از تولید و نیز به کار گرفتن ایده‌های خلاق در زمینه فین تک و سلامت، رویدادی با نام رفاتک پیج برگزار کرد تا از این طریق به تشویق صاحبان ایده و حمایت از آنان بپردازد.

در رفاتک پیج، که ۲۰ خردادماه سال جاری با حضور مدیرعامل و هیات مدیره بانک رفاه و استارت‌آپ‌های حوزه فین‌تک و سلامت در نمایشگاه اینوتکس برگزار شد افراد و استارت آپ‌های حوزه فین تک و سلامت به معرفی ایده، طرح یا استارت آپ خود در یک ارائه آسانسوری ۳ دقیقه‌ای پرداختند و در پایان نیز به برترین‌ها جوایز ۱۰، ۵، ۳ میلیون تومانی اهدا شد.

– برگزاری رویداد کارآفرینی فناوری‌های دیجیتال پزشکی و سلامت

یکی دیگر از حمایتهای استارتاپی مرکز نوآوری بانک رفاه،حمایت از استارتاپ‌های حوزه سلامت و به دنبال آن برگزاری رویداد کارآفرینی فناوری‌های دیجیتال پزشکی و سلامت باهمکاری شتاب‌دهنده ابرزندگی، وزارت بهداشت، سازمان نظام پزشکی کشور، سازمان نظام پرستاری در هشتم شهریورماه بود.

در این رویداد که با هدف ارائه فرصت‌های کارآفرینی و فعالان حوزه فناوری‌های دیجیتال پزشکی و سلامت ، در محل مجتمع خدمات فناوری شریف برگزار شد از بین ۸۰ تیم ثبت‌نام کننده، ۲۵ تیم جهت ورود به رویداد توسط کمیته ارزیابی انتخاب شدند. پس از فرایند منتورینگ، ایده‌ها توسط داوران و در رویداد عصر و در مسابقه‌ای مورد ارزیابی نهایی قرار گرفتند و سرمایه‌گذاران در جریان محتویان فرایند و جریان کاری این تیم‌ها قرار گرفتند.

رفاتک چلنج

رفاتک چلنج

یکی دیگر از حمایتهای استارتاپی بانک رفاه، رویداد «رفاتک چلنج» است که در ۲۱ مهرماه جاری در باغ کتاب تهران برگزار می شود. در این رویداد، اینبار بانک رفاه است که به معرفی نیازهای فناورانه خود می پردازد و در این مسیر از ایده ها و استارت آپهای نوآور استقبال خواهد کرد. درواقع هدف رفاتک چلنج، مشارکت و همکاری با استارتاپ ها و شرکت های نوآور برای رفع این نیازهاست.

در این رویداد که توسط مرکز نوآوری بانک رفاه برگزار می شود و بومرنگ (شبکه خدمات نوآوری) در اجرای آن مشارکت دارد، قرار است تعدادی از نیازها و چالش های بانک رفاه به همراه رویکردهای توسعه فناوری این بانک در محور های زیر معرفی گردد:

– خدمات رفاهی به سالمندان و بازنشسته‌ها

پرداخت های ارزی برای گردشگران و گردشگران سلامت

– روش‌های نوین نظرسنجی از مشتریان بانک از همه درگاه‌های ارتباطی (شعبه، خودپرداز، اپ، وب‌سایت و…)

پس ازارائه اطلاعات و معرفی این نیازها، مخاطبان می توانند پرسش های خود را مطرح نموده و با مدیران و متخصصین بانک وارد بحث و تبادل نظر شوند.

در نهایت نیز استارتاپ ها و شرکت های نوآور فرصت دارند در مهلت مقرر پس از رویداد، راهکارهای پیشنهادی و طرح های خود را به برگزارکنندگان معرفی نمایند. این راهکارها توسط رفاتک مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت واز ارائه دهندگان برترین پیشنهادات برای شروع همکاری دعوت خواهد شد.

علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره های ۴۴۲۳۹۹۷۱ (رفاتک) یا ۸۸۳۹۸۵۴۳ (بومرنگ) تماس حاصل فرمایند.

این مطالب را نیز ببینید!

مروری بر ساختار ارتش قدرتمند هخامنشیان/ از گارد جاویدان تا سواره نظام؛ چگونه ایران توانست نیمی از دنیا را فتح کند؟

به گزارش خبر فوری، در تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ توجهات به ایران باستان، به خصوص هخامنشیان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.