صفحه اصلی / سبک زندگی / خداکرمی: از صحبت کردن با جوانان درباره ایدز نترسیم

خداکرمی: از صحبت کردن با جوانان درباره ایدز نترسیم

خداکرمی عضو شورای شهر پنجم تهران

رییس کمیته سلامت شورای شهر تهران بر لزوم اختصاص بودجه فرهنگی شهرداری به موضوع آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی در زمینه ابتلا به ایدز برای جوانان و نوجوانان تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، ناهید خداکرمی صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود در جلسه شورای شهر تهران با اشاره به روز جهانی ایدز گفت: متأسفانه در چهار ماهه اول امسال ۱۰۰۰ مورد جدید بیمار مبتلا به ایدز در کشور شناسایی شده و اگر مساله اجتماعی و تابوها شکسته شود میزان شناسایی افراد مبتلا به ایدز چندین برابر خواهد شد.

وی با بیان این‌که حضور مجموعه مدیریت شهری در شناسایی این بیماران و حمایت‌های لازم از آنها حائز اهمیت است، اظهار کرد: با توجه به افزایش آمار مبتلایان به ایدز از طریق روابط جنسی محافظت نشده و تغییرات فرهنگی، اجتماعی و جمعیتی و همچنین آمار قابل توجه نوجوانان و جوانان ساکن تهران لازم است که شهرداری بودجه‌های فرهنگی – اجتماعی خود را در مسیر پیشگیری، مشاوره و تشویق به آزمایش افراد دارای روابط پرخطر سوق دهد.

رییس کمیته سلامت شورای شهر تهران با بیان این‌که همه باید با هم صحبت کنیم وگرنه اگر این کشتی سوراخ شود و این مساله را پنهان کنیم همه با هم غرق خواهیم شد، افزود: پنهان‌کردن بیماری‌ها می‌تواند عوارض جبران‌ناپذیری برای کشور به همراه داشته باشد به همین دلیل از اداره کل فرهنگی و ستاد سمن‌ها می‌خواهیم که در راستای آگاهی بخشی و توانمندسازی جوانان بیشتر کار کنند و نترسید از این‌که به جوانان بگویید که در صورت داشتن رفتار پرخطر جنسی از وسایل پیشگیری استفاده کنند یا نترسیم از این‌که به جوانان بگوییم که در صورت روابط پرخطر جنسی چه اتفاقاتی می‌تواند در انتظار آنها باشد. هرچقدر در این باره صحبت نکنیم باید منتظر فجایعی نظیر ماجرای روستایی که در سال جاری خبرساز شد باشیم.

انتهای پیام

Original Article

این مطالب را نیز ببینید!

پیشگیری از اعتیاد

آگاه سازی و پیشگیری از اعتیاد + اینفوگرافیک

     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.