صفحه اصلی / اجتماعی / دانستنی پوست و مو/ بهترین نرم‌کننده‌ها برای انواع موها

دانستنی پوست و مو/ بهترین نرم‌کننده‌ها برای انواع موها

به گزارش دانستنی آنلاین، نرم‌کننده‌های مختلف که حاوی پلیمرها، روغن‌ها و دیگر ترکیبات نرم‌کننده هستند، موها را نرم می‌کنند و پوشش محافظتی مطلوبی را روی موها به‌وجود می‌آورند، درحالی که برای ترمیم موهای آسیب‌دیده هم موثر هستند. اما افراد دارای انواع مختلف مو واقعا باید از چه نوع نرم‌کننده‌ای استفاده کنند تا به بهترین نتیجه برسند؟

 

بهترین نرم‌کننده‌ها برای انواع موها

 

موهای نازک 

بیشتر نرم‌کننده‌ها، حتی انواع سبک‌تر، برای موهای نازک و شکننده واقعا سنگین هستند، مخصوصا اگر افراد دارای موهای نازک از نرم‌کننده پس از شامپو استفاده کنند. بنابراین برای این‌که این سنگینی آزاردهنده را از بین ببرید، باید روتین شستن موها را معکوس کنید:

ابتدا موها را خیس کنید و از نرم‌کننده برای نیمه بیرونی موها کمک بگیرید.

بعد از چند دقیقه، موها را آبکشی کنید و سپس مثل همیشه از شامپو استفاده کنید.

در مرحله شستن موها با شامپو هم باید روی پوست سر تمرکز کنید تا کثیفی‌های باقیمانده و ذرات باقیمانده از محصولات حالت‌دهنده به‌خوبی از پوست سر جدا شوند.

بهترین نرم‌کننده‌ها برای انواع موها

موهای معمولی 

افراد دارای موهای معمولی براساس هدف خاصشان می‌توانند از محصولات نرم‌کننده متفاوتی کمک بگیرند. آیا می‌خواهید وزشدگی موهایتان را برطرف کنید یا تمرکز اصلیتان به افزایش حجم موها یا ارتقای درخشش موها اختصاص دارد؟

پس شما براساس همین نکات می‌توانید از نرم‌کننده‌های مختلف استفاده کنید. البته بهتر است که نرم‌کننده انتخاب‌شده حاوی ترکیبات پروتئینی (مانند

ابریشم یا گندم) و چربی‌های آبرسان (مانند چربی‌های سبک نهفته در ماکادمیا) باشد. همیشه هم ابتدا نرم‌کننده را روی قسمت‌های خشک‌تر و انتهای بیرونی موها پخش کنید، زیرا این قسمت از موها قدیمی‌تر هستند و بیشتر از ریشه موها با ابزارهای حالت‌دهنده یا محصولات مختلف تماس دارند.

بهترین نرم‌کننده‌ها برای انواع موها

موهای فرفری 

موهای فرفری و مجعد (از موهای دارای موج‌های ریز تا موهای دارای گره‌ها و پیچ‌خوردگی‌های وسیع) دارای ساختار منحصربه‌فردی هستند که مانع از انتقال چربی‌های طبیعی از پوست سر به قسمت‌های پایینی ساقه مو می‌شود.

درنتیجه موهای فرفری شکننده هستند و شدیدا به رطوبت‌رسانی نیاز دارند. بنابراین افراد دارای موهای فرفری باید از نرم‌کننده‌های ملایم، آبرسان، پاک‌کننده و غیرصابونی استفاده کنند. هنگام استفاده از نرم‌کننده هم باید ابتدا نرم‌کننده را روی پوست سر ماساژ دهند و سپس آن را با شانه به‌طور یکنواخت در تمامی قسمت‌های مو پخش کنند.

در ضمن، ترکیبات نرم‌کننده باید برای مدت‌زمانی طولانی‌تری روی موهای فرفری باقی بمانند. پس افراد دارای موهای فرفری باید آبکشی نهایی موها را دیرتر از دیگران انجام بدهند.

بهترین نرم‌کننده‌ها برای انواع موها

موهای زبر 

اگر موهای شما آن‌قدر زبر و ضخیم هستند که به نظر می‌رسد ترکیبات نرم‌کننده را می‌بلعند، پس باید دنبال نرم‌کننده غلیظ‌تری بگردید که حاوی کره شی و روغن‌های غلیظ مانند آرگان و آووکادو باشد.

اگر برای حالت‌بخشی به موها همیشه از ابزارهای حرارتی کمک می‌گیرید، نرم‌کننده شما باید حاوی کراتین و سرامیدها نیز باشد تا بتوانید لطافت و استحکام موهای خودتان را حفظ کنید. هنگام استفاده از نرم‌کننده هم تارهای مو را از ریشه به‌سوی قست‌های بیرونی به نرم‌کننده آغشه کنید و سپس چند دقیقه منتظر بمانید تا ترکیبات نرم‌کننده به‌خوبی در موها و پوست سر نفوذ کنند. /سلامت

این مطالب را نیز ببینید!

داستان صادق محصولی، رفیق پولدار احمدی‌نژاد/ مردی که انتخابات مجلس را مدیریت کرد / ویدئو

امکان ندارد از ثروتمندترین سیاستمداران ایران صحبت شود و نام صادق محصولی مطرح نشود. فرمانده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.