صفحه اصلی / سیاست خارجی / درخواست معاون استاندار سمنان از بزرگان حوزه برای ورود به مسائل مناقشه‌برانگیز

درخواست معاون استاندار سمنان از بزرگان حوزه برای ورود به مسائل مناقشه‌برانگیز

معاون سیاسی استاندار سمنان

ایسنا/سمنان معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان از اساتید و بزرگان حوزه‌های علمیه خواست که به‌منظور اتحاد و همدلی بیشتر به مسائل مناقشه‌برانگیز ورود کنند.

حبیب‌الله خجسته‌پور در جلسه شورای فرهنگی عمومی استان با اشاره به برخی مباحث منقاشه‌انگیز سیاسی در جامعه اظهار کرد: انتظار می‌رود که بزرگان حوزه‌های علمیه به عنوان راهنما و مرشدان جامعه به این مباحث ورود کنند.

وی با اشاره به تاکیدات ویژه دین مبین در خصوص آکنده کردن قلوب مومنین از سرور تصریح کرد: اساتید حوزه باید به تبیین چرایی و چیستی این "سرور" و روش‌ها و راه‌های انتقال این سرور بپردازند.

خجسته‌پور، با بیان اینکه دستگاه‌ها و نهادها باید از حوزه‌های علمیه مطالبه کنند افزود: انتظار می‌رود که حوزه‌های علمیه در این‌گونه مسائل "پا پیش بگذارند" و هم از بعد محتوایی و هم از بعد روش‌مندی و ساختاری دستگاه‌های مسوول را راهنمایی کنند.

وی با اشاره به طرح برخی مباحث مناقشه‌انگیز در شورا افزود: شورای‌های فرهنگی عمومی محل مناسبی برای همین مباحث زیربنایی است.
خجسته‌پور با اشاره به لزوم ایجاد اتحاد و انسجام در جامعه خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم که به یک فهم مشترک در مسائل مختلف برسیم باید درباره این مباحث اساسی و زیربنایی به گفت‌وگو بپردازیم.

وی با اذعان به اینکه باید هم به صورت ایجابی و هم سلبی به مسائل پرداخته شود گفت: تاکید بر ارزش‌های دینی و اسلامی که در آموزه‌های اسلامی مورد تاکید قرار گرفته امری ضروری است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری سمنان با اشاره به ضرورت مقابله با آسیب‌های اجتماعی از آن به عنوان یکی از وظایف جامعه اسلامی نام برد و گفت: توجه به مکارم اخلاقی که پیامبر عظیم‌الشان اسلام(ص) هدف از بعث خود را نشر آن دانسته از ضروریات است.

وی با تقدیر از حضور حجت‌الاسلام و المسلمین بهجت‌پور رئیس حوزه‌های علمیه خواهران کشور در جلسه شورای فرهنگی عمومی استان از دستگاه‌های اجرایی استان خواست با توجه به اعلام آمادگی این نهاد، در فعالیت‌های اجتماعی،فرهنگی و پژوهشی خود از ظرفیت‌های حوزه علمیه بهره‌مند شوند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری سمنان با اشاره به تاکیدات رهبری معظم انقلاب در خصوص تمدن اسلامی گفت: معظم‌له بیش از یک دهه است که به ما مسوولان در خصوص ضرورت شکل‌گیری و رسیدن به" تمدن‌اسلامی" و ابعاد و زوایای آن نهیب می‌زنند.

انتهای پیام

این مطالب را نیز ببینید!

کیسینجر: نقش تاریخی مسکو نباید تضعیف شود

وزیر امور خارجه اسبق آمریکا در مقاله‌ای گفت که مذاکره فوری برای پایان دادن به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.