صفحه اصلی / تبلیغات و بازاریابی / در باره انواع اگهی ها در نشریات بیشتر بدانیم(۱)

در باره انواع اگهی ها در نشریات بیشتر بدانیم(۱)

#انواع_آگهی #نشریات #بیشتر بدانیم #دانستنی

در نوشته های پیشین، درخصوص نقش و تأثیر درج آگهی در مطبوعات، انواع آگهی های تجاری، کادر های استاندارد آگهی و انواع تخفیفات درج آگهی در نشریات مطالبی ارائه گردید. در این نوشته بخشی از مطالب مربوط به انواع اگهی ها در نشریات و نمونه هایی از آن ها ارائه می گردد.

نوع دیگر از تبلیغات مطبوعاتی، به صورت کمپین تبلیغات در مطبوعات می باشد که عموماً با هماهنگی مشاورین تبلیغاتی و اعلام بودجه  توسط شرکت، طراحی و اجرا می گردد. در این نوع تبلیغات، آگهی بر اساس  هدفگذاری های پیشنهادی از سوی شرکت، مد نظر قرار گرفته و آگهی جهت اجرا در مطبوعات کشور شامل روزنامه های سراسری، استانی و شهرستانی و نشریات محلی، روزنامه های تخصصی ، مجلات و نشریات تخصصی بر اساس بودجه ارائه شده و جهت حصول به نتیجه بهتر، منتشر می شود.

یکی از موارد تقسیم بودجه به رسانه ها توجه به تعرفه ها و بخشنامه های رسانه ها می باشد. چرا که ابعاد، صفحه، مبلغ آگهی، تعداد نوبت و برنامه های زمانی عواملی هستند که در تقسیم بودجه نقش مهمی را ایفا  می نمایند.

یک آگهی می تواند با برنامه ریزی مشاور، در ابعاد کادری  ۴/۱ صفحه یا  ۲/۱ صفحه و یا یک صفحه کامل طراحی شود که این آگهی ها می تواند آگهی های طرح دار، رپرتاژ آگهی یا آگهی های اطلاع رسانی باشد. در آگهی های طرح دار تبلیغاتی صفحه روزنامه و تعدد انتشار تأثیر بسزایی در اثر بخشی آگهی دارد .

آگهی های رپرتاژی یا گزارشی معمولاً بعد از ایجاد یک اتفاق خاص و یا به منظور تشریح اتفاق صورت گرفته، تولید ، طراحی و اجرا می گردد.

معمولاً آگهی های در ابعاد بزرگ در صفحات میانی و آگهی های در ابعاد کوچک تر در صفحات اصلی روزنامه ها منتشر می شوند با این حال؛ با توجه به بودجه و برنامه های تبلیغاتی شرکت، ابعاد و برنامه انواع اگهی ها در نشریات می تواند متغیر باشد.

انواع اگهی ها در نشریات

*آگهی فصلی :

بخشی از آگهی های منتشر شده در روزنامه ها آگهی های فصلی می باشد که با توجه به زمان و پیام، طراحی و در روزنامه ها اجرا می گردد. برای همین منظور بهتر است با شناخت کامل از نیاز مشتریان، آگهی های فصلی و زمانی خود را با برنامه ریزی طراحی، برنامه ریزی و اجرا نماییم.

مانند آگهی های گردشگری، آگهی های تدریس خصوصی، آگهی های بازدید از نمایشگاه ها و …

*آگهی اطلاع رسانی :

نوعی از انواع اگهی ها در نشریات که جهت آگاهی مردم و مخاطبین از یک موضوع خاص است، اطلاعیه هایی است که در روزنامه ها منتشر می گردد. این اطلاعیه ها معمولاً موضوع خاصی از یک مؤسسه یا شرکت به اطلاع عموم می رسد و این آگهی ها ضمن اطلاع رسانی به مردم بعضاً موضوع رسمی آگهی دهنده نیز می باشد.

مانند آگهی هایی در خصوص محصولات اصلی و تقلبی، آگهی لغو نمایندگی شرکت ها و …

*رپرتاژ آگهی :

در مورد توسعه فعالیت ها از جمله؛ تولید محصول جدید یا آغاز به فعالیت یک کارخانه یا شرکت و یا اجرای طرح توسعه ای، مشتریان تمایل دارند که اخبار این گونه فعالیت ها در قالب خبر و گزارش در اختیار مردم و آنان قرار گیرد و معمولاً روزنامه ها در فضا و محل اخبار تولیدی و روزمره، این گونه اخبار را در بخش خبر منتشر نمی نمایند برای همین منظور در بخشی از روزنامه با کادر و عنوان مشخص اخبار یاد شده در روزنامه ها منتشر می گردد.

مانند رپرتاژ آگهی افتتاح یک کارخانه، گزارش ویژه از بهره برداری طرح توسعه یک پروژه ملی و …

در باره انواع آگهی ها در نشریات بیشتر بدانیم(1)

 *آگهی نیازمندی ها:

در زندگی روزمره ما نیازمندی های مختلفی ازجمله خرید و فروش خودرو، ساخت و بازسازی منزل و محل کار، تدریس، آموزشگاه ها، استخدام کارمند و نیروی کار، بخشی از نیازهای روزمره مردم است که این نیازها در بخش نیازمندی های روزنامه منتشر و در اختیار گروه مخاطبین مربوط به کار و خدمات قرار می گیرد و نوعی از.انواع اگهی ها در نشریات است سهولت سفارش، سرعت انتشار، گستردگی توزیع و در دسترس بودن از عوامل تاثیرگذار آگهی در نیازمندی ها است.

در باره انواع آگهی ها در نشریات بیشتر بدانیم(1)

 *آگهی خدمات :

شرکت ها و مراکز دولتی و خصوصی در جهت اجرای قوانین تجارت و دستورالعمل های دولتی و خصوصی معمولاً خدمات و خریدهای مورد نیاز خود را از طریق درج آگهی مناقصه به فروشندگان یا ارائه دهندگان خدمات مورد درخواست اعلام نموده و شرایط یکسان برای آنان برقرار می نمایند و در جهت فروش محصول و یا خدمت خود و انتخاب پیمانکار مناسب از آگهی مزایده استفاده می نمایند. آگهی های مزایده و مناقصه شرایط یکسان را برای متقاضیان ایجاد نموده و آگهی دهنده با توجه به تقاضاها ی ارسالی قدرت انتخاب بهترین پیشنهاد را دارا می باشد که در این گونه آگهی ضمن اجرای قانون، استفاده از فرصت یکسان برای مخاطبین و متقاضیان را میسر می نماید.

مانند آگهی مناقصه سازمان املاک تملیکی و مزایده اموال سازمان خصوصی سازی و شرکت های نیمه دولتی مانند خودرو سازان و خصوصی مانند کارخانه های لوازم خانگی و محصولات سوپرمارکتی و …

در باره انواع آگهی ها در نشریات بیشتر بدانیم(1)

*آگهی های اداری :

ادارات، شرکت ها و فعالان اقتصادی در جهت پیشبرد فعالیت های خود نیاز به خدمات و تخصص منابع انسانی و لوازم و ابزارهای اداری دارند. آگهی استخدام با اشکال مختلف نیروهای متخصص و مورد نیاز شرکت ها و مراکز اقتصادی را به کارفرمایان معرفی نموده و کارکنان و کارشناسان دارای تخصص عمومی و خاص با آگهی آماده به کار در نیازمندی ها، تجربه و تخصص خود را در اختیار کارفرمایان قرار می دهند. سایر خدمات اداری شامل نظافت محل کار، سرویس کاری، لوازم اداری و دفتری، فروش سخت افزار، نرم افزار و خدمات تجهیزات اداری و الکترونیکی از دیگر اگهی های اداری می باشند.

در باره انواع آگهی ها در نشریات بیشتر بدانیم(1)

*آگهی های قانونی :

آگهی های مجامع عمومی شرکت ها و سازمان های خصوصی و ادارات دولتی یکی از آگهی های قانونی هستند که معمولاً سالی یک بار و یا با تغییرات اساسی در عملکرد و تصمیمات فعالان اقتصادی بر حسب نیاز در روزنامه ای که قبلاً به سهامداران معرفی شده است، منتشر می گردد که سهامداران با حضور یا در جریان بودن تغییرات و یا تصمیمات در آن مراکز در صورت نیاز، نظرات و خواسته های خود را اعمال نمایند.

این آگهی ها شامل مجامع سالیانه، عمومی، عادی، فوق العاده می باشد. یکی دیگر از این گونه آگهی ها، آگهی ترازنامه مالی شرکت ها می باشد که بعد از انتشار این آگهی عملکرد مالی یک شرکت طبق قانون و به صورت خلاصه در روزنامه منتشر شده، سهامداران از عملکرد سالیانه آن شرکت مطلع می شوند.

در باره انواع آگهی ها در نشریات بیشتر بدانیم(1)

آگهی قانونی بجز آگهی ویژه شرکت ها و فعالان اقتصادی، آگهی های قضایی، ثبتی و دادگستری را نیز شامل می شود که این گونه انواع اگهی ها در نشریات تصمیمات دادگاه های مختلف در خصوص یک پرونده بصورت خلاصه در روزنامه منتشر می گردد یا خلاصه فعالیت شرکت هایی که جدید ثبت یا منحل می شوند، در روزنامه ثبت و درج می گردد.

سید رضا جمشیدی

این مطالب را نیز ببینید!

آنچه که باید در باره انواع آگهی ها بدانیم- پایگاه اینترنتی دانستنی ایران

آنچه که باید در باره انواع آگهی در نشریات بدانیم

انواع آگهی شامل آگهی های فروش و تجاری، اعطای نمایندگی، استخدام نیروی انسانی ، برگزاری مجامع، آگهی های مناقصه و مزایده و... می باشد. آگهی های فروش و تجاری به آگهی هایی اطلاق می گردد که مستقیماً به فروش محصول و یا خدمات می پردازند و در نگاه نخست، نگاه ها به کالاها یا خدمات خاص آن شرکت جلب می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.