صفحه اصلی / خانه و خانواده / آشپزی / دستور تهیه پاچینی مرغ خوشمزه
دستور تهیه پاچینی خوشمزه - پایگاه اینترنتی دانستنی ایران

دستور تهیه پاچینی مرغ خوشمزه

#پاچینی_مرغ #بیشتر_بدانیم #دانستنی

پاچینی مرغ یکی از غذاهای خوشمزه ای است که به دلیل استفاده از مواد مختلف بسیار مقوی و مورد پسند همه اعضای خانواده است . این غذای خوشمزه را هم می توان به عنوان پیش غذا استفاده کرد و هم به عنوان غذای کامل برای شام و ناهار مصرف کرد. به آن از دیگر مواد غذایی نیز مثل سیب زمینی سرخ کرده می توان اضافه کرد.

مواد لازم برای تهیه پاچینی مرغ

«« بازوی مرغ                                             ۶ عدد »»

«« پیاز                                                       ۱ عدد »»

«« آب لیمو ترش                                        ۲ قاشق غذاخوری »»

«« آرد ذرت                                               ۱ قاشق غذاخوری »»

«« کنجد                                                  ۴ قاشق غذاخوری »»

«« پودر سوخاری                                      ۱ پیمانه »»

«« تخم مرغ                                            ۱ عدد »»

«« پنیر پارمزان                                       ۲ قاشق غذاخوری »»

«« نمک و فلفل سیاه و آویشن                 به مقدار لازم »»

«« زعفران آب گرفته                              مقداری »»

«« روغن جهت سرخ کردن                    به مقدار لازم »»

طرز تهیه پیش غذای پاچینی مرغ

برای پاچینی از قسمت بالای بال مرغ که همان بازوی مرغ است استفاده می کنیم. بازوهای مرغ را جدا کنید و با یک عدد پیاز خلال شده و زعفران و آب لیمو ترش و نمک و فلفل در ظرفی بریزید و خوب هم بزنید تا مواد به خورد مرغ برود.

گوشت مرغ ها را بگذارید چند ساعت یا از شب تا صبح مزه دار شود. اگه عجله دارید می توانید این مرحله را حذف کنید ولی مزه دار کردن مرغ تأثیر زیادی در طعم نهایی دارد، پس توصیه می کنم حذف نکنید.

بعد از مزه دار شدن مرغ ها در حالی که بازوی مرغ را با یک دستتان گرفته اید با چاقو یک برش به قسمت بالای آن بدهید تا گوشتش از استخوان جدا شود حالا با کمک چاقو یا دست گوشت بازو را به سمت پایین بکشید تا کاملاً از استخون جدا شود.

گوشت بازو را به سمت انتهای بازو ببرید و برگردونید. گوشت تقریباً یه حالت گرد و توپی پیدا می کند و انتهای بازو جمع می شود. اگر گوشت خوب فرم نگرفته نگران نباشید، با دستتان به آن حالت بدهید. بعداً داخل آرد و تخم مرغ که می زنید بهتر جمع می شود و خودش را می گیرد.

در ظرفی پودرسوخاری، کنجد، نمک و فلفل و آویشن و پودر پنیر پارمزان و آرد ذرت را با هم مخلوط کنید. تخم مرغ را هم در ظرف گود دیگری هم بزنید.

حالا بازوهای آماده شده را ابتدا در مخلوط آرد بزنید تا خوب کاور شود بعد در تخم مرغ زده شده بزنید و برای بار دوم در آرد بزنید و خوب تکان بدهید تا کاملاً آغشته شود همه ی بازوها را به همین ترتیب آماده کنید.

در شیرجوش یا قابلمه ی کوچک گودی مقدار نسبتاًَ زیادی روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار بدهید تا خوب داغ شود وقتی روغن خوب داغ شد، پاچینی های آماده شده را در قابلمه بگذارید و روی حرارت ملایم اجازه بدهید خوب سرخ شوند.

یادتان باشد حرارت نباید زیاد باشد چون داخل پاچینی هایتان خام باقی می ماند و روی آن می سوزد باید با حرارت ملایم حدود ۲۰ دقیقه سرخ شوند.

بعد از روغن در بیارید و روی دستمال آشپزخانه بگذارید تا روغن اضافی آن گرفته شود سپس در ظرف مناسب به همراه سبزیجات دلخواه یا سیب زمینی سرخ کرده سرو کنید.

منبع: نمکستان

این مطالب را نیز ببینید!

ارتباط مصرف غذاهای سرخ کرده با مرگ قلبی ناگهانی، چیست؟

تحقیق جدید نشان می دهد، بین رژیم های مختلف غذایی و خطر مرگ قلبی ناگهانی ارتباط وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.