صفحه اصلی / لوازم خانگی / دوست داشتنی های دور ریختنی
دوست داشتنی های دور ریختنی-درست مصرف کنیم-آگاهی مصرف-آموزش همگانی

دوست داشتنی های دور ریختنی

Originally posted 2016-02-17 14:58:39.

اولین قدم مراقبت از خود و اضطراب زدایی، حصول اطمینان از مرتب بودن محیط اطرافتان است. دیدن خانه پر از خرت و پرت، تأثیری منفی بر روحیه تان دارد و محلی که برای رسیدن به آن لحظه شماری می کنید، تبدیل به مکانی می کند که می خواهید از آن فرار کنید.
در هر ماه یک روز را به “پاک سازی” اختصاص دهید و اشیای دور ریختنی را دور بریزید تا خانه تان پر از خرت و پرت نشود.

اشیای دور ریختنی کدامند؟
۱. روزنامه های قدیمی
مجله های قدیمی را که در خانه دارید ، بیرون بیندازید؛ چرا که به احتمال زیاد صد سال دیگر هم به سراغ شان نمی روید. به دنبال جاهایی بگردید که بتوانید روزنامه ها و مجله هایتان را اهدا کنید، مثل سالن های آرایش، کتابخانه، بیمارستان، مطب دکتر یا مراکز بازیافت سطح شهر. اگر یک مقاله ی بسیار جالب در یکی از آن هاست، از آن مقاله یک تصویر دیجیتال تهیه نمایید و در کامپیوترتان نگه دارید.

۲. رسید، قبض و مدارک
رسید وسایلی را که قصد برگرداندن شان را ندارید و یا گارانتی آن ها به اتمام رسیده است، دور بیندازید. اگر احساس می کنید که باید این رسید ها و قبض ها را نگه دارید، از تمامشان تصویر دیجیتالی تهیه کنید و از آن ها در کامپیوتر تان منظم نگه داری کنید.

۳. لباس
از قانون دو سال استفاده کنید. هر لباسی را که دو سال است نپوشیده اید، دور بیندازید. می توانید آن ها را به نیازمندان نیز اهدا نمایید.

۴. کتاب
قفسه ی کتابتان را نگاه کنید، و کتاب هایی را که مدت ها است به آن ها دست نزده اید و یا قصد خواندنشان را ندارید، جمع کنید. واقع بین باشید. اگر یک سال است که به کتاب ها دست نزده اید، دیگر هم دست نخواهید زد. در عوض یا آن ها را به کتابخانه ها اهدا کنید و یا به فروشندگان کتاب دست دوم بفروشید تا دیگران از آن ها استفاده نمایند.

۵. دارو و ویتامین
یک نگاهی به ظرف دارو ها بیندازید و دارو هایی را که مدت آن ها منقضی شده است یا داروهایی که دیگر از آنها استفاده نمی کنید، دور بیندازید. ابتدا دقت کنید که آیا روش های از بین بردن دارو روی قوطی نوشته شده است یا خیر، اگر اطلاعاتی نوشته نشده است، از داروخانه ی محل تان بپرسید که چگونه آن ها را از بین ببرید.

۶. لوازم آرایش و عطر
سراغ کیف لوازم آرایشتان بروید و از شر لوازم آرایشی که از آن ها استفاده نمی کنید، خلاص شوید.

۷. زیورآلات
یک نگاه به زیورآلاتتان بکنید و آن هایی را که شکسته و خرابند، اگر ارزش ریالی ندارند و قابل فروش نیستند، دور بیندازید و بقیه ی زیورآلاتی را که استفاده نمی کنید یا با زیورآلات دوستانتان تعویض کنید و یا به آن ها ببخشید.

۸. مواد غذایی
نگاهی به کمد مواد غذایی و یخچالتان بیندازید و مواد غذایی که نیاز به دور انداختن دارند، مواد کهنه، غیر عادی و فاسد را پیدا کنید. این کار را به جای هر ماه، هر هفته انجام دهید.

۹. بعضی از خاطرات
بسیاری از متخصصان سازماندهی می گویند که باید در امر پاکسازی بی رحم باشید و تمام خاطرات، مانند کارت و هدیه هایی را که استفاده نمی کنید، بیرون بریزید. اما به نظر ما لازم نیست که این کار را انجام دهید، می توانید بعضی از آن ها را در جعبه های کوچک نگه دارید و یا با آن ها تابلوی خاطرات درست کنید.

۱۰. دفترچه
همه درخانه، کلی دفترچه یادداشت پر شده دارید. دفترچه ها را نگاه کنید و آن هایی را که دیگر استفاده نمی کنید یا نیاز ندارید، دور بیندازید.

۱۱. وسایل الکترونیکی بلا استفاده
وسایل الکترونیکی که دیگر از آن ها استفاده نمی کنید؟ دور بیندازید. می توانید آن ها را به مغازه های فروشنده لوازم دست دوم، بفروشید.

منبع مطلب: http://blog.bamilo.com

این مطالب را نیز ببینید!

راهنمای انتخاب گلدان-درست مصرف کنیم - آموزش همگانی - آگاهی مصرف

راهنمای انتخاب گلدان

همزمان با فکر کردن و تصمیم در مورد کاشت و پرورش گیاهان زینتی و آپارتمانی، به فکر تهیه گلدان مناسب نیز می افتید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.