صفحه اصلی / ورزش و تندرستی / دو نسخه متفاوت استانداری و سازمان لیگ برای آلودگی هوا/ لیگ یکی‌ها ریه ندارند!

دو نسخه متفاوت استانداری و سازمان لیگ برای آلودگی هوا/ لیگ یکی‌ها ریه ندارند!

آلودگی هوای تهران

سرمربی سرخپوشان پایتخت با بیان اینکه اعتراضی به برگزاری بازی‌ تیمش با وجود آلودگی هوا نکرده است گفت: نمی‌توانیم چیزی بگوییم چون به ما زور می‌گویند!

به گزارش ایسنا، دیروز (شنبه) با دستور کمیته اضطرار آلودگی هوا و استانداری تهران، دو دیدار از لیگ برتر فوتبال ایران لغو شد. لغو بازی پرسپولیس – نساجی در ورزشگاه آزادی و بازی پیکان – تراکتور در شهر قدس در حالی رخ داد که یک بازی از لیگ دسته اول در استان تهران برگزار شد و استانداری مخالفتی با این موضوع نداشت.

در هر حال سازمان لیگ همانند رویه خود در ماه‌های گذشته، اصرار زیادی بر برگزاری بازی‌های لیگ برتر و لیگ دسته یک داشت اما در مورد بازی‌های لیگ برتری که بیشتر در مرکز توجهات قرار دارند، حریف استانداری تهران نشد اما در بی‌اطلاعی مسئولان استانداری، یک بازی در اسلامشهر میان تیم‌های سرخپوشان پاکدشت و رایکای بابل برگزار شد.

از سوی دیگر از بعد از ظهر دیروز وزش باد در تهران باعث کاهش آلاینده‌ها و صادف شدن هوای شهر شد که برخی از مربیان و بازیکنان از جمله علیرضا بیرانوند با انتشار تصاویری این تصمیم استانداری را به علت تمیز شدن هوا و کاهش آلودگی زیر سوال بردند و مسئولان سازمان لیگ هم در سخنانشان، دلخوری خود را نشان دادند. اکنون این سوال مطرح می‌شود که اگر آلودگی هوا وجود دارد، آیا بازیکنان لیگ یکی مصون از بیماری و آسیب هستند؟

* آلودگی هوا قبل از بازی مشهود بود

علی نیکبخت، سرمربی سرخپوشان پاکدشت در گفت‌وگو با ایسنا، درباره برگزاری بازی تیمش با رایکا با وجود لغو بازی‌های لیگ برتر به علت آلودگی هوا و تاثیر وزش باد در کاهش آلاینده‌ها در استان تهران گفت: هنگامی که قصد ورود به ورزشگاه را داشتیم، هاله‌ای از غبار آلودگی در برابر چشمانمان بود و این‌طور نیست که با وزش باد، هوای تازه وارد شهر شود بلکه وزش باد آلودگی را از نقطه‌ای به نقطه‌ بعد منتقل می‌کند و آلودگی هوا در محل بازی دو تیم مشهود بود.

* سلامت بازیکنان لیگ دسته یک برای مسئولان مهم نیست

وی با بیان اینکه لیگ دسته یک از اهمیت کمی برای مسئولان برخوردار است ادامه داد: روز قبل از بازی پیگیر آلودگی هوا و احتمال لغو مسابقه شدیم اما مسئولان سازمان لیگ به هر نحوی خواهان برگزاری مسابقات هستند تا تقویم را درست پیش ببرند چرا که اگر بازی به زمان دیگری موکول شود، آنان متضرر می‌شوند.

سرمربی سرخپوشان پایتخت در واکنش به این سوال که چرا استانداری تهران درخواستی برای لغو این بازی صادر نکرده و سازمان لیگ هم در بی‌توجهی این استانداری، بازی را برگزار کرده است، تاکید کرد: چون لیگ دسته یک اهمیت ندارد و سلامت بازیکنان برای کسی مهم نیست. به خاطر این موضوع ما باید در یک هفته دو بازی انجام دهیم اما در مقطعی یک ماه تعطیل هستیم. این اتفاقات باعث مصدومیت جدی بازیکنان می‌شود.

نیکبخت با تاکید براینکه باید به سمتی برویم که سلامت بازیکنان در ارجحیت قرار گیرد، خاطرنشان کرد: فشردگی لیگ باعث مصدومیت‌های شدید می‌شود و کیفیت بازی‌ها را هم پایین می‌آورد.

* به ما زور می‌گویند!

او در پاسخ به این سوال که آیا درخواستی برای لغو بازی به سازمان لیگ صادر کردند، گفت: ما سرباز هستیم و نمی‌توانیم چیزی بگوییم.

سرمربی سرخپوشان در واکنش به اینکه اگر چرا نمی‌توانند چیزی به سازمان لیگ بگویند، تاکید کرد: چون به ما زور می‌گویند. تیمی مانند رایکا که از بابل به تهران آمده، معترض می‌شود. ما می‌خواهیم بازی کنیم و برویم و اگر بازی لغو شود، باید هزینه بیشتری متحمل شویم. به همین دلیل بازی را به هر نحوی برگزار می‌کنند. چندی پیش به خاطر اغتشاشات در کشور، بازی ما با قشقایی شیراز را لغو کردند و ما مجبور شدیم بلیت هواپیما را لغو کنیم. چه کسی جوابگوی ضرر و زیان ماست؟

* آلودگی هوا فقط برای پرسپولیسی‌ها نیست

نیکبخت تصریح کرد: این قبیل مسائل مانند ضرر و زیان تیم‌ها برای سازمان لیگ اهمیتی ندارد. فقط می‌خواهند مسابقات زود تمام شود. حرف ما این است که اگر آلودگی وجود دارد، برای همه تیم‌هاست و فقط پرسپولیس از آلودگی هوا رنج نمی‌برد.

وی با اشاره به اصرار سازمان لیگ برای برگزاری و اتمام زودهنگام مسابقات گفت: سازمان لیگ مسابقات را با فشردگی زیادی برگزار می‌کند اما در نیم‌فصل یک ماه تعطیل هستیم. چرا باید یک ماه تعطیل باشیم و چرا باید مسابقات در اواسط اردیبهشت به پایان برسد؟ مگر عجله داریم یا بازیکنان باید به تیم ملی بروند؟

* برخی از داوران با رابطه بالا آمده‌اند

سرمربی سرخپوشان درباره عملکرد داوران لیگ دسته یک در مقایسه با عملکرد داوران لیگ برتری که اشتباهات متعددی در بازی‌های مهم مرتکب می‌شوند، گفت: وضعیت داوری در لیگ دسته یک بد است. ما پای داور بااستعداد می‌ایستیم، اما برخی از داوران بی‌استعداد هستند و با رابطه بالا آمده‌اند. باید داوری داشته باشیم که فوتبالیست، تحصیل کرده و دارای آمادگی بدنی بالا باشد. داورانی که فوتبالیست بودند، درد بازیکن را می‌فهمند. در بازی با رایکا، حریف خیلی وقت‌کشی کرد اما داور توجهی به این مسائل نداشت.

او درباره عملکرد تیمش در لیگ دسته یک و قرار گرفتن در رده دهم جدول رده‌بندی اظهار کرد: ما بدشانسی آوردیم. اگر بازی‌های داخل خانه را می‌بردیم، با دو امتیاز صدرجدول بودیم. متاسفانه استادیوم نداریم و هواداران هم در کنار ما نیستند. اگر استادیوم ما در پاکدشت تجهیز می‌شد، فوتبال در این منطقه رونق می‌گرفت. به جز کمک‌های جزئی، شهرداری و شورای شهر به ما کمکی نکردند.

انتهای پیام

این مطالب را نیز ببینید!

پنالتی کابوس فرانسوی‌ها؟

امشب قهرمان جام جهانی مشخص خواهد شد و آرژانتین و فرانسه هر دو به دنبال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.