صفحه اصلی / سیاست داخلی / ربیعی: اروپایی‌ها می‌خواهند با آمریکا هماهنگ کنند

ربیعی: اروپایی‌ها می‌خواهند با آمریکا هماهنگ کنند

دانستنی آنلاین:سخنگوی دولت درباره مذاکرات صورت گرفته با فرانسه گفت: سیاست اروپاست که می‌خواهد با آمریکا هماهنگی کند و ما دخالتی در آن نداریم.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین٬از تسنیم،علی ربیعی سخنگوی دولت در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره تحولات اخیر پیرامونبرجام گفت: فرانسه نمایندگی اروپا را برعهده دارد و وزیر اقتصاد فرانسه هم به آمریکا رفته تا توافق بگیرد. اگر توافق شد و آنها اعلام کردند ما به توافق خود عمل می‌کنیم ولی چشم‌اندازی نداریم تا روز جمعه اروپا توافق را بگیرد.

وی افزود: اگر اروپا توافق را نگیرد ما گام سوم را در روز مقرر اجرایی می‌کنیم، این سیاست اروپاست که می‌خواهد با آمریکا هماهنگی کند و ما دخالتی در آن نداریم. ما منتظر اروپا هستیم، البته وعده خرید نفت محقق شده و اکنون هم رفته‌اند تا مجوز آن را بگیرند.

سخنگوی دولت درباره خط اعتباری که عنوان شده است، گفت: حساب یا خط اعتباری فرقی ندارد، ما باید بتوانیم خرید خود را انجام داده و هر کالایی که مدنظر داریم را تهیه کنیم و این پول باید در اختیار ما قرار بگیرد تا با آن خرید کنیم. دیدگاه‌های ما در مذاکرات جلو رفته و از ۱۹ اختلاف به ۳ مورد رسیده‌ایم.

ربیعی درباره میزان بکارگیری زنان در پست‌های مدیریتی در دولت دوازدهم گفت: میزان به‌کارگیری زنان در مدیریت افزایش یافته و ریاست محرتم جمهور نیز بر این تاکید دارد که انتصابات در سطوح بالاتر ادامه یابد.

وی همچنین گفت: مصوبه دیگر در دولت، تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان برای خرید نهادهای کشاورزی بود که این اعتبار در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفت.

این مطالب را نیز ببینید!

همکاری های علمی و فرهنگی ایران و عراق بررسی شد

همکاری های علمی و فرهنگی بین تهران و بغداد در دیدار رایزن فرهنگی سفارت جمهوری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.