صفحه اصلی / اقتصادی / ظرفیت های صادراتی کشورهای حاشیه خزر فعال شود

ظرفیت های صادراتی کشورهای حاشیه خزر فعال شود

دانستنی آنلاین:وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه برنامه سفر خود به گیلان در جلسه مجمع نمایندگان این استان حضور یافت.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین،رضا رحمانی در این جلسه با اشاره به ظرفیت‌ها و فرصت‌های صادراتی گیلان به کشور‌های حاشیه خزر، گفت: تبادلات تجاری ایران با کشور‌های اورآسیا از آبان ماه سال جاری آغاز می‌شود؛ این مهم یکی از بهترین فرصت‌های ممکن برای توسعه و افزایش صادرات انواع اقلام کالایی از استان‌های شمالی ایران به این کشور‌های عضو این پیمان اقتصادی است.

وی افزود: ضرورت دارد از روابط استراتژیک خود با کشور‌های حاشیه خزر، برای توسعه مبادلات تجاری خود بهره برداری کنیم.

رحمانی با اشاره به اهمیت سرمایه گذاری روی فرصت‌های صنعتی و معدنی گیلان، خاطر نشان کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای توسعه متوازن صنایع در بخش‌های مختلف کشور از حضور سرمایه‌گذاران در این مناطق حمایت کامل می‌کند.

وی ادامه داد: با توجه به دغدغه‌های موجود در تامین نقدینگی مورد نیاز واحد ها، انتظار می‌رود در این خصوص مدیریت دقیق تری اعمال شود و با یک اولویت بندی روی طرح‌هایی سرمایه‌گذاری و تامین مالی کنیم که ظرفیت‌های توسعه و تثبیتی داشته و به ایجاد اشتغال و فعال سازی اقتصاد استان کمک بیشتری نماید.

رحمانی تصریح کرد: بیش از ۴۱۰ طرح صنعتی استان دارای پیشرفت بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی است که می‌توانند در تخصیص منابع مالی جزو اولویت‌ها باشند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه صنایع پوشاک در کشور، گفت: استان گیلان استعداد و ظرفیت‌های لازم را برای توسعه صنعت پوشاک دارد و حتی می‌تواند قطب صنعت پوشاک کشور شود.

رحمانی اضافه کرد: مقام معظم رهبری نگاه ویژه‌ای روی تولید و صنعت کشور دارند و به دقت موارد را رصد می‌کنند چرا که این بخش به عنوان یک پیشران می‌تواند سایر حوزه‌ها در کشور فعال و سرپا نگه دارد.

وی در پایان با اشاره به اهمیت توسعه صنایع بسته بندی در گیلان تاکید کرد: این استان تولیدات و ظرفیت‌های کالایی مناسبی برای صادرات دارد که نیازمند بهره مندی از صنایع بسته بندی و همچنین صنایع وابسته آن دارد که در این خصوص می‌توانیم یک شهرک صنعتی تخصصی در گیلان ایجاد کنیم.

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.