صفحه اصلی / اقتصاد کلان / رشد ۲۳ درصدی پایداری گردشگری در کردستان

رشد ۲۳ درصدی پایداری گردشگری در کردستان

اسکندری

ایسنا/کردستان معاون گردشگری ادارە کل میراث فرهنگی و گردشگری در خصوص وضعیت گردشگری در استان کردستان گفت: وضعیت گردشگری پایدار استان با توجه به تقویت زیر ساخت ها در این زمینه ۲۳ درصد رشد داشته است.

حمید اسکندری امروز ۹ آذر در پنجمین نشست گردشگری که در اتاق بازرگانی سنندج برگزار شد اظهار کرد: اقامت‌های بوم‌گردی در سطح استان رشد چشمگیری داشتە است و پیش‌بینی می‌شود تا آخر سال جاری در سطح استان ۴۰ اقامت بوم‌گردی داشتە باشیم.

بە گفتە وی اقامت‌های بوم گردی بە لحاظ تاسیسات اقامتی در سطح استان و بحث استاندارد سازی و ایمنی مورد ارزیابی قرار گرفتە‌اند کە حدود ۹۰ درصد این واحدها بە لحاظ ایمنی و معماری و بهداشت، ستارەها و امتیازات لازم را کسب کردە و از این لحاظ استان کردستان در بین استان‌های ایران در رتبە سوم قرار دارد.

اسکندری در بحث رضایت گردشگری عنوان کرد: در زمینە گردشگری ٨۱۱ نفر مشغول بە کار هستند کە در زمینەهای مختلف آموزش دیدە‌اند تا با ارائە خدمات لازم بە گردشگران بتوانیم موجب جلب رضایت گردشگران شویم.

معاون ادارە کل میراث فرهنگی و گردشگری تاکید کرد: با توجە بە اینکە استان کردستان بە لحاظ میانگین کشوری از میزان بالایی از گردشگر برخوردار است اما متاسفانە بە لحاظ درآمدهای اقتصادی در سطح کشور در رتبه پایینی قرار دارد.

وی با بیان اینکە از سنندج بیشتر بە عنوان کریدور عبوری استفادە می‌شد و هیچگونە ماندگاری اقامتی را در سطح استان نداشتیم اضافە کرد: برنامەهای صورت گرفتە و ایجاد مجتمع‌های گردشگری سبب افزایش ۲۳ درصدی ماندگاری گردشگر در سطح استان و استان‌های اطراف شهر شده است و بە طبع ماندگاری گردشگر در توسعە اقتصادی ‌استان تاثیر بسزایی خواهد داشت.

اسکندری در خصوص خدمات مسافرتی بە عنوان بازوی موثر در سطح استان تصریح کرد: ۴٨ دفتر خدمات گردشگری در سطح استان فعال است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: تبلیغات لازم در بحث گردشگری و کتاب راهنمای گردشگری کردستان کە در سال ۹۶ از آن رونمایی شد سهم عظیمی در جذب گردشگرهای داخل و خارج از کشور بە این استان دارد.

معاون ادارە کل میراث فرهنگی و گردشگری در خصوص وضعیت گردشگری در استان کردستان گفت: وضعیت گردشگری استان با توجە بە زیرساخت‌های استان‌ شامل ۳۲هتل، ۲۴ مهمانپذیر، ٨۵ خانە مسافر مجوزدار و ۱۶ واحد اقامت بوم‌گردی با ظرفیت بالغ بر ۳هزار و ۵۱۱نفر در سطح استان ۲۳ درصد رشد داشته است.

انتهای پیام

ایسنا

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.