صفحه اصلی / سینما و تئاتر / «زندگی در مرگ» منتشر شد

«زندگی در مرگ» منتشر شد

«زندگی در مرگ» منتشر شد

کتاب

کتاب «زندگی در مرگ» نوشته سو بلک (انسان‌شناس پزشکی قانونی) با ترجمه راضیه خشنود منتشر شد.

به گزارش ایسنا، این کتاب در ۳۳۶ با شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۷۳ هزار تومان توسط نشر مشکی منتشر شده است.

نوشته پشت‌ جلد کتاب: ما از مرگ دوری می‌کنیم، نادیده‌اش می‌گیریم و از حرف زدن درباره‌اش پرهیز می‌کنیم. گویی اگر حرفش را بزنیم تشویقش کرده‌ایم. در هیئت دروگری شوم و منادی رداپوش به تصویرش می‌کشیم. ولی مرگ می‌تواند آرام و بخشنده نیز باشد و چه بخواهیم چه نخواهیم گریزناپذیر است، پس بهتر است بیشتر درکش کنیم.

سو بلک هر روز با مرگ روبه‌رو می‌شود. این استاد آناتومی و انسان‌شناس پزشکی قانونی، در آزمایشگاهش، در صحنه‌های جرم، قتل و قطع عضو و هنگام بررسی مرگ‌ومیرهای جمعی ناشی از جنگ، حادثه یا بلایای طبیعی روی اجساد و بقایای فانی تمرکز می‌کند. او در این کتاب از چهره‌های بی‌شمار مرگ، که به خوبی می‌شناسد، پرده برمی‌دارد و توضیح می‌دهد که علم چه اندازه پیشرفت کرده و از کارش چه چیزهایی آموخته است.

انتظار داریم کتابی با موضوع مرگ غم‌انگیز یا هولناک باشد، اما کتاب «زندگی در مرگ» نه غم‌انگیزست نه هولناک. روایت‌های این کتاب به اندازه بهترین رمان‌های جنایی جذابند، هم تراژدی هستند هم طنز.

با این‌که چیزهای زیادی درباره مرگ هست که برای ما ناشناخته باقی خواهند ماند، سو بلک به عنوان یک شاهد خبره، آگاه‌ترین، مطمئن‌ترین و قانع‌کننده‌ترین راهنما برای عبور از آخرین مرز زندگی‌ است.

سو بلک یکی از کالبدشناسان و انسان‌شناسان قانونی پیشرو در جهان است. مهارت او در حل بسیاری از پرونده‌های جنایی مهم حیاتی بوده است. وی در سال ۱۹۹۹ انسان‌شناس قانونی ارشد در پروژه تیم پزشکی قانونی بریتانیا برای تحقیقات جنایات جنگی در کوزوو بود. پس از سونامی سال ۲۰۰۴ از اولین دانشمندان پزشکی قانونی بود که برای کمک به تشخیص هویت اجساد به تایلند سفر کرد. او در سال ۲۰۱۶ موفق به دریافت نشان امپراتوری بریتانیا برای خدماتش در انسان‌شناسی قانونی شد.

انتهای پیام

این مطالب را نیز ببینید!

زخم کاری فیلترینگ بر پیکر کسب‌وکارهای اینستاگرامی

اگر چه رسانه‌های اجتماعی با هدف سرگرمی و ایجاد شبکه ارتباطی افراد در سراسر دنیا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.