صفحه اصلی / اجتماعی / سیلاب‌های تابستانی جنوب کشور را تهدید می کند

سیلاب‌های تابستانی جنوب کشور را تهدید می کند

به گزارش دانستنی آنلاین، کبری رفیعی افزود: خیزش گرد و خاک، نفوذ گرد و غبار و وزش باد شدید امروز در شمال سیستان و بلوچستان، نوار شرقی خراسان جنوبی، ایلام، خوزستان و کرمانشاه ادامه دارد.

وی افزود: در هشدار سطح نارنجی نسبت به خودداری از فعالیت در فضای باز، احتیاط در تردد به‌ویژه در خارج از شهرها، آمادگی دستگاه‌های امدادی و فرمانداری‌ها و اجتناب از پرواز با بالگرد و هواپیماهای سبک توصیه شده است.

در سه روز آینده در جنوب سیستان‌ و بلوچستان، هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب فارس در ساعت‌های بعد از ظهر و شب، رگبار، رعد و برق، باد شدید و گاهی گرد و خاک و حتی احتمال تگرگ در نقاط مستعد وجود دارد.

رفیعی گفت: روزهای پنجشنبه و جمعه این وضعیت در جنوب سیستان و بلوچستان پیش‌بینی شده است.

 سیلاب‌های تابستانی جنوب کشور را تهدید می کند

رفیعی بیان‌داشت: در پنج روز آینده نیمه شرقی و بخش‌هایی از مرکز کشور باد شدید خواهد داشت که می‌تواند منجر به خیزش گرد و خاک شود.

نقاطی از غرب، جنوب‌غرب و جنوب کشور منتقل از امروز تا پایان هفته تحت تاثیر توده گرد و خاک عراقی، گرد و خاک خواهند داشت و منجر به کاهش کیفیت هوا و دید افقی خواهد شد.

کارشناس سازمان هواشناسی در پایان خاطرنشان‌کرد: هوا تا پایان هفته در اغلب مناطق کشور گرم خواهد بود، همچنین بیشینه دمای امروز تهران به ۳۹ درجه بالای صفر می‌رسد و کمینه دما ۲۶ درجه پیش‌بینی می‌شود./ایرنا

این مطالب را نیز ببینید!

داستان معین، از عینک پرحاشیه تا بازگشت به ایران/ ویدئو

اما معین چه مسیری را پیمود که توانست به این درجه از محبوبیت برسد؟ داستان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.