صفحه اصلی / اقتصادی / قیمت نفت جهانی افزایش یافت

قیمت نفت جهانی افزایش یافت

دانستنی آنلاین:بهای معاملات آتی نفت برنت ۱۲ سنت یا ۰.۲۱ درصد رشد کرد و به ۵۸ دلار و ۳۸ سنت در هر بشکه رسید.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین٬از ایسنا، بهای معاملات آتی نفت برنت ۱۲ سنت یا ۰.۲۱ درصد رشد کرد و به ۵۸ دلار و ۳۸ سنت در هر بشکه رسید.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲۰ سنت یا ۰.۳۷ درصد افزایش، به ۵۴ دلار و ۱۴ سنت در هر بشکه رسید.

قیمت نفت روز سه شنبه پس از آماری که نشان داد فعالیت بخش تولیدی آمریکا در اوت برای نخستین بار در سه سال گذشته کوچک شده و فعالیت تولیدی منطقه یورو در اوت برای هفتمین ماه متوالی رشد منفی داشته است، به پایین‌ترین حد در یک ماه گذشته سقوط کرد.

اما بازارهای جهانی روز چهارشنبه پس از انتشار یک نظرسنجی خصوصی که نشان داد فعالیت بخش خدمات چین در اوت با سریع‌ترین روند در سه ماه اخیر رشد کرده است، بهبود یافتند. چین دومین مصرف کننده بزرگ نفت و بزرگترین واردکننده نفت در جهان است.

به گفته مایکل مک کارتی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت “سی ام سی مارکتس”، با توجه به ریزشی که شب گذشته روی داد، معامله‌گران احتمالا با پیش بینی اعلام زمان مذاکرات تجاری از سوی چین به خرید قراردادها اقدام کرده اند.

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا روز سه شنبه به چین هشدار داد اگر مذاکرات تجاری طولانی شود، وی رویکرد شدیدتری در قبال پکن خواهد داشت.

استفن اینس، استراتژیست بازار در شرکت اکسی تریدر نیز در این باره گفت: فعالان بازار نسبت به ریسک رکود اقتصادی فوق العاده نگران هستند. بعلاوه تعرفه‌ها، تهدیدی برای رشد اقتصاد آمریکا و سلامت اقتصاد جهان است و اگر جنگ تجاری و تعرفه‌های تلافی جویانه ادامه پیدا کنند، قیمت نفت تحت فشار کاهشی قرار خواهد گرفت.

بر اساس گزارش رویترز، انتشار آمار ذخایر نفت آمریکا هفته جاری به دلیل تعطیلی روز کارگر در روز دوشنبه، یک روز به تاخیر افتاده و روزهای چهارشنبه و پنج شنبه منتشر خواهد شد.

این مطالب را نیز ببینید!

داستان معین، از عینک پرحاشیه تا بازگشت به ایران/ ویدئو

اما معین چه مسیری را پیمود که توانست به این درجه از محبوبیت برسد؟ داستان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.