صفحه اصلی / ورزشی / لباس طرفداران تیم ملی فوتبال در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر رونمایی شد

لباس طرفداران تیم ملی فوتبال در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر رونمایی شد

لباس طرفداران تیم ملی فوتبال در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با نام «پیروز» در دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی رونمایی شد.

 لباس طرفداران تیم ملی فوتبال در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با نام «پیروز» روز شنبه (۱۴ آبان) با حضور سیدمجید امامی رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس و دبیر شورای فرهنگ عمومی و جمعی از مسئولان فرهنگی و اصحاب رسانه در دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی رونمایی شد.

امامی در این آیین اظهارداشت: در رابطه با لباس رسمی تیم ملی فوتبال، کاراکتر یوز و پیروز و چیزی که منتسب به ایران باشد، نداریم، توسط ستاد فرهنگی رسانه‌ای جام جهانی به کارگروه مد و لباس الزام شد که لباس طرفداری تیم ملی فوتبال برای شهروندان طراحی و به بازار برسانیم، فراخوانی منتشر و یک طرح برگزیده شد، این طرح شامل تن‌جامه، مچ بند، سربند و یک کلاه است. مجموع قیمت حداقلی این بسته که شهروندان بتوانند تهیه کنند، ۳۳۰ هزار تومان است و در حال حاضر در حال فروش عمده است و تولیدکننده این بسته‌ها را به مراکز پخش سفارش می‌گیرد و تولید می‌کند.

رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس گفت: طراح این لباس توانسته است، تصویرمایه‌ای از یوز ایرانی را به بهانه استان‌های ایران در این لباس بیاورد و جوانان ایرانی با پوشیدن این لباس در ایام بازی‌های تیم ملی ایران می‌توانند یک فضای انسجام، هویت خواهی و حمایت از تیم ملی را با شعار «تا پای جان برای ایران» که شعار رسمی تیم ملی فوتبال ایران است و با هماهنگی میان فدراسیون فوتبال، شورای فرهنگ عمومی و وزارت ورزش انتخاب و به تصویب رسید را به نمایش بگذارند و شهروندان در فرصت باقی مانده تا جام جهانی می‌توانند این بسته را سفارش دهند.

وی خاطرنشان کرد: تصاویر روی این لباس استان‌های ایران است اما تداعی پوست یوز ایرانی است، همه ایران باهم یک یوز است و دریای خزر و خلیج فارس در این طراحی در بالا و پایین این طرح به چشم می‌خورد و نمادی است که ما می‌توانیم حتی با پوشاک هویت ملی خودمان را بازتولید کنیم. برای طراحی این لباس از نمادهای تاریخی نیز استفاده شده است و ۶ خط در این لباس نشان دهنده ۶ دوره حضور ایران در جام جهانی است.

لباس طرفداران تیم ملی فوتبال در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر رونمایی شد

دبیر شورای فرهنگ عمومی برگزاری جشن بدرقه هواداران به قطر را از دیگر برنامه‌ها به مناسبت جام جهانی فوتبال عنوان کرد و افزود: این جشن با همکاری اداره کل فرودگاه‌ها و اداره کل ورزش و جوانان برگزار خواهد شد که بسته‌های «پیروز» را در فرودگاه به این هواداران اهدا خواهد شد، بیش ۴۰، ۵۰ هزار نفر قرار است در ورزشگاه قطر برای طرفداری از تیم ملی حضور پیدا کنند که بخشی از آنان از ایران و بخشی دیگر ایرانیان مقیم قطر و سایر کشورها هستند.

شهریورماه امسال کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور فراخوان مسابقه «طرفدار ایرانم» طراحی لباس طرافداری از تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی قطر را منتشر کرد. این کارگروه به طرفداری از تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی قطر از تمامی ویژندها (برندها)، طراحان، علاقه­‌مندان و فعالان حوزه مد و لباس در راستای تأمین پوشش شکیل و مناسب همسو با نیاز جامعه و متأثر از هویت فرهنگی کشورمان دعوت به همکاری کرد تا لباسی در خور جامعه، سنت و فرهنگ ایرانی ـ اسلامی طراحی و در اختیار طرفداران تیم ملی قرار گیرد.

بیست ‌و دومین دوره مسابقات جام جهانی فوتبال قرار است از ۲۹ آبان تا ۲۷ آذرماه ۱۴۰۱ در قطر برگزار شود. این نخستین بار است که جام جهانی فوتبال در پاییز برگزار می‌شود. در این دوره از مسابقات قرار است تیم ملی ایران با تیم‌های ملی انگلستان، آمریکا و ولز به ترتیب در تاریخ‌های ۳۰ آبان، چهارم و هشتم آذرماه بازی داشته باشد.

منبع: ایرنا

این مطالب را نیز ببینید!

پنالتی کابوس فرانسوی‌ها؟

امشب قهرمان جام جهانی مشخص خواهد شد و آرژانتین و فرانسه هر دو به دنبال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.