صفحه اصلی / گردشگری / حمل و نقل / مترو و مزایای استفاده از آن
مترو و مزایای استفاده از آن-درست مصرف کنیم - آموزش همگانی - آگاهی مصرف

مترو و مزایای استفاده از آن

در شهرهای توسعه یافته استفاده از حمل و نقل عمومی بیشتر است. سیستم حمل و نقل عمومی‌ همانند اتوبوس، مترو و… باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و طراحی شوند که امکان ایجاد فرصت‌های رشد آتی شهر در آن ها دیده شود. شرایط مطلوب سرویس‌های خدماتی مانند وجود ایستگاه‌های قابل دسترس، پایانه‌های حمل و نقل و قیمت مناسب، موجب تمایل بیشتر مردم به استفاده از حمل و نقل عمومی است. با توجه به اهمیت موضوع و مسائل عنوان شده، پرداختن به این مسئله که مردم شهر تهران چقدر از خدمات ارائه داده شده توسط شرکت مترو راضی هستند، در خور توجه است و نتایج بدست آمده از این تحقیق می تواند به ارائه بهتر خدمات مترو کمک‌کند.

یکی از مواردی که به بحران ترافیک در شهر‌های بزرگ کمک می‌کند استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی‌است در این جا به نکاتی در مزایای مترو اشاره می کنیم:
۱- نداشتن مشکل ترافیک
۲- نداشتن آلودگی هوا
۳- ایمنی بسیار بالا
۴- راحتی و آسایش مسافران
۵- کاهش مصرف انرژی
۶- سرعت مناسب
۷- قیمت پایین حمل مسافر در مقایسه با خودروهای شخصی
۸- کاهش زمان و هزینه درسفرهای درون شهری
۹- سهولت در جابجایی
۱۰- کاهش تصادفات رانندگی

مصرف روزانه ۱۳میلیون لیتر بنزین و چندین میلیون لیتر گازوئیل فقط در شهر تهران، خسارت‌های بسیار هنگفتی به اقتصاد ملی وارد می‌کند. مترو یکی ازمهم‌ترین راهکار‌های حل مشکل ترافیک و آلودگی هوا در جهان شناخته شده است. توسعه سریع و گسترش خطوط قطار درون شهری، ضرورتی اجتناب‌ناپذیر و از نیازهای اصلی شهر است و از نظر اقتصادی، اجتماعی، بهداشتی و ترافیک شهری غیر قابل اغماض است.

امکان انجام سفرهای درون شهری و ارتباط حومه با مرکز تهران با سرعت مناسب، تردد دقیق و ایمن با فناوری بالا، کاهش آلوده کننده‌های زیست محیطی، ایجاد و گسترش فرهنگ نظم و انضباط با توجه به ارزش والای وقت در زندگی، ایجاد فضای اجتماعی آرام و آسوده، بهینه‌سازی حمل و نقل شهری، کاهش اتلاف وقت شهروندان و … از جمله مزیت‌های کیفی بکارگیری ‌مترو اعلام ‌شده‌ است.

مترو به عنوان پاک‌ترین، سالم‌ترین، سریع‌ترین، ایمن‌ترین و به طور کلی کارآمدترین شبکه حمل و نقل، نقش انکارناپذیری در حل مسائل اقتصادی، اجتماعی و محیط زیستی ناشی از معضل ترافیک دارد.

منبع:
http://www.ttic.ir

این مطالب را نیز ببینید!

رؤیای اتوبوس خودران تحقق یافت- پایگاه اینترنتی دانستنی ایران

رؤیای اتوبوس خودران تحقق یافت

اتوبوس خودران که “اتوبوس آینده” نام دارد، توانست مسیر ۲۰ کیلومتری فرودگاه اسخیپول آمستردام تا شهر هارلم را طی کند و پیچ‌های جاده، تقاطع‌ها و مناطق مسکونی را بدون کمک راننده بگذراند.این اتوبوس خودران از جدیدترین سیستم موسوم به “سیتی پایلوت” (CityPilot) استفاده می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.