صفحه اصلی / اجتماعی / مدرسه آمریکایی ها در غرب تهران! + فیلم

مدرسه آمریکایی ها در غرب تهران! + فیلم

به گزارش دانستنی نیوز، اینجا « مدرسه ایران زمین » است. بعضی ها می گویند به مدرسه آمریکایی ها هم معروف است. اینجا در پایتخت ایران و منطقه ۲، شهرک غرب. مدرسه ای که حدودا ۵۰ سال پیش ساخته شد و شامل کلاس های درس، زمین های ورزش و فضاهای فرهنگی و هنری بود که الان به چند بخش تقسیم شده است.

این مدرسه درندشت دیروز که روزگاری دانش آموزانش از وسعت زیاد، در آن گم می شدند، حالا به یک مدرسه جمع و جور تبدیل شده است.

مدرسه ای که ادغامی از فضاهای آموزشی و پرورشی بود، الان تقریبا خالی از بخش پرورشی است. مدرسه ای که می توانست در روزهای گرم تابستان، کلاس هایش را به مکانی برای آموزش انواع مهارت ها از جمله نقاشی، موسیقی، ورزش، سفالگری، و… تبدیل کند و امکاناتش را با قیمت ارزان در اختیار دانش آموزان قرار بدهد اکنون گرد فراموشی بر آن پاشیده شده است.

مدرسه ای آمریکایی در غرب تهران

حال در اینجا دو سوال در اینجا مطرح است، نخست اینکه چرا معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۳۷۵ اجازه حذف این فضاها از مدرسه را داده است؟

دوم، آیا تغییر کاربری فضای آموزش و پرورش نباید جزء خط قرمز های آموزش و پرورش باشد؟

در این مدرسه چه کسانی درس خوانده اند؟

چرا به اینجا می گویند مدرسه آمریکایی ها؟ چون بچه های سفیران آمریکایی و آمریکایی های ساکن ایران در زمان قبل از انقلاب این جا درست خوانده اند.

اما در این مدرسه چه کسانی درس خوانده اند. دختران و پسرانی که اگر اکنون در ایران بودند و مجال حضور در عرصه های شغلی مهم را داشتند می توانستند زنان و مردانی باشند که  برای کشور بسیار موثر باشند و چرخه پیشرفت را با سرعت بیشتری به حرکت در آورند. درست است که مهاجرت کرده اند؛ اما با آن ها که صحبت می کنی دل در گرو ایران دارند و می خواهند به وطنشان باز گردند؛ اما نه فضای کار می بینند و نه تصوری از این دارند که اگر برگردند اجازه فعالیت به آن ها داده شد. سرمایه های بزرگ این کشور که مهاجرت کرده اند، بخش کوچکی از این مدرسه بودند.

دانش آموزان این مدرسه  الان کجا هستند؟

یکی از دانش آموزانی که در دهه ۵۰ در این مدرسه درس خوانده است، به رکنا می گوید که تا جایی که خاطرش هست، پدر همکلاسی هایش پزشک، مهندس، بازرگان و نویسنده بودند. او می گوید: از جمعیت کلاسی که در آن درس می خواند، ۳ نفر در ایران لیسانس گرفتند و مابقی در دوارن راهنمایی و دبیرستان کشور را ترک کردند.

 

این دانش آموز که با تعدادی از سایر همکلاسی هایش در ارتباط است می گوید که اکنون یکی از آن ها رادیولوژیست و رییس بخش رادیولوژی یکی از معروف ترین بیمارستان های آمریکا است. همچنین می افزاید که از مدیران ارشد اجرایی یک شرکت چند ملیتی داروسازی در آمریکا، پزشک متخصص اورژانس در فرانسه، مجری مطرح شبکه سی ان ان ،صاحب یک شرکت سرمایه گزاری در آمریکا، پزشک متخصص پوست در کانادا، پزشک متخصص داخلی و دانشیار یکی از دانشگاه‌های نیویورک، مدیر ارشد انفورماتیک فرودگاهی فرانسه، مدیر ارشد شرکت مهندسی و صنعتی  در کانادا، استرانژیست ارشد شبکه برق یکی از بازارهای مناطق هفتگانه شبکه برق آمریکا همگی همکلاسی هایش بوده اند که با آن ها در ارتباط است.

جامعه شناسان می گویند: هنگامی‌که قشر توانمند و نخبه، از کشور خارج می‌شوند افرادی جایگزین آن‌ها می‌شوند که دارای توانایی و تخصص کافی  نیستند و همین مسئله سبب بروز مسائل و مشکلات و تصمیم‌گیری‌های نادرست می‌شود./رکنا


لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=134189

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.