صفحه اصلی / اقتصادی / مراقب پیامک‏‎های جعلی کارت سوخت باشید!

مراقب پیامک‏‎های جعلی کارت سوخت باشید!

دانستنی آنلاین:همزمان با آغاز طرح ثبت نام دریافت کارت سوخت، عده‌ای سودجو با ارسال پیامک در سطح وسیعی با مضمون‌هایی از قبیل آخرین مهلت برای دریافت کارت سوخت، ثبت نام کارت سوخت اقدام به کلاهبرداری از مردم می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلایناز میزان،شگرد اصلی این سودجویان استفاده ارسال لینک پرداخت با استفاده از درگاه جعلی است، زمانی که متقاضی اقدام به پرداخت مبلغ مورد نظر برای دریافت کارت می‌باشد، ضمن ذخیره اطلاعات بانکی اقدام به برداشت از حساب متقاضیان می‌کنند.

پلیس فتا بار‌ها ضمن هشدار در مورد پیامک‌های ثبت نام و تکمیل مدارک برای کارت سوخت، از متقاضیان خواست برای دریافت کارت سوخت به مراکز پلیس +۱۰ مراجعه کنند.

محمد احمدی کارشناس حوزه ارتباطات با اشاره به روند رو به افزایش کلاهبرداری‌های اینترنتی بیان کرد: با توجه به عدم شناخت بسیاری از مردم از فضای مجازی و چالش‌های آن‌ها امروزه شاهد افزایش کلاهبرداری در این حوزه به بهانه‌های مختلف هستیم.

این کارشناس بیان کرد: عمده مشکلات مردم و کلاهبرداری‌های صورت گرفته، به استفاده از درگاه‌های پرداخت، سایت‌های نامعتبر و جعلی باز می‌گردد، بنابراین باید پیش از وارد کردن اطلاعات بانکی از صحت سایت اطمینان حاصل کرد.

وی افزود: آرم‌ای نماد مربوط به تایید اصالت سایت است، داشتن اینماد در یک سایت نیازمند طی کردن فرایند دقیقی است و باید اطلاعات این سایت و شرکت در وزارت صمت ثبت شده باشد.

احمدی گفت: در خرید‌های اینترنتی نیاز به اعلام اطلاعات بانکی از قبیل: رمز دوم و رمز کارت به فروشنده نیست و باید اطلاعات حساب به صورت محرمانه نزد فرد باقی بماند.

مردم مراقب پیامک‌های جعلی باشند

در همین رابطه جواد جاویدنیا معاون فضای مجازی دادستانی کل کشور طی مصاحبه‌ای اعلام کرد: اخیراً پیامک‌هایی جعلی مبنی بر ضرورت ثبت‌نام کارت سوخت با دعوت به مراجعه به سایت‌های جعلی جهت تکمیل مدارک، برای مردم ارسال شده است که اطلاعات کارت بانکی مردم را سرقت می‌کند لذا مردم هوشیار باشند.

٬

این مطالب را نیز ببینید!

مروری بر ساختار ارتش قدرتمند هخامنشیان/ از گارد جاویدان تا سواره نظام؛ چگونه ایران توانست نیمی از دنیا را فتح کند؟

به گزارش خبر فوری، در تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ توجهات به ایران باستان، به خصوص هخامنشیان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.