صفحه اصلی / اقتصادی / مسئولیت اجتماعی / مسئولیت اجتماعی فردی یعنی تاثیرگذاری مثبت بر دیگران
مسئولیت اجتماعی فردی یعنی تاثیرگذاری مثبت بر دیگران

مسئولیت اجتماعی فردی یعنی تاثیرگذاری مثبت بر دیگران

Originally posted 2022-07-06 17:24:28.

مسئولیت به نوع پذیرش عمل انجام شده از سوی شخصی گفته می­شود که در آینده اجتماعی وی تأثیر دارد. به دنبال این تعریف باید به این نکته اشاره کرد که نوع پذیرش عمل انجام شده هرچه باشد می­تواند دلیل خوبی برای تثبیت جایگاه وی باشد. مسئولیت ­پذیری اجتماعی شایستگی است که ما را قادر می سازد مراقب تلاش­های خود باشیم و در راه علائق دیگران و گروه­هایی خدمت کنیم که خارج از حیطه نیازهای فردی، اهداف و نگرانی های ما قرار دارند.

مسئولیت اجتماعی فردی به معنی تاثیرگذاری مثبت بر دیگران است

به گزارش دانستنی نیوز ،به نقل از رسانه مسئولیت اجتماعی ، بیتا خداویسی: مسئولیت اجتماعی فردی با ایجاد یک موضع فعال نسبت به تاثیرگذاری مثبت بر دیگران و محیط بیرون از دایره خود بسط می‌یابد و  اساس مسئولیت اجتماعی گروهی است زیرا یک اجتماع از افراد تشکیل شده است و در نتیجه فرهنگ مسئولیت اجتماعی را مشخص می‌کند.

در مسئولیت اجتماعی فردی شهروندان به طور داوطلبانه امکانات خود را جهت کمک به پیشرفت و بهبود شهر به کار می گیرند. شهروندان فعال با توجه به تخصص و استعداد خود در موقعیت های مختلف فعالیت هایی را انجام می دهند.

فعالیت هایی که اگرچه فردی باشند، اما برآیند آنها به پیشرفت زندگی اجتماعی کمک خواهد کرد. همچنین مشارکت های اقتصادی، خدمات عمومی، فعالیت های داوطلبانه و دیگر فعالیت های اجتماعی که در بهبود زندگی همه شهروندان موثر خواهد بود.

در همین خصوص اقدامی که چندی پیش یک بانوی دکتر یزدی با احیا و انجام به موقع اقدامات پزشکی برای موتورسوار حادثه دیده، او را از مرگ حتمی نجات داد، از جمله فعالیتهای در زمینه مسئولیت اجتماعی فردی می باشد که بسیار قابل تحسین است.

چند روز پیش درچهارراه پژوهش یزد تصادفی رخ داد که در این حادثه موتورسوار در اوج گرما و مصدومیت فاصله‌ای بسیار اندک تا مرگ داشت.

اما با حضور به موقع و کار ارزشمند بانوی یزدی دکتر دهقان نیری این جوان احیا شد و به زندگی برگشت.

مصدوم پس از اقدامات اولیه اورژانسی به بیمارستان منتقل و بعد از چند روز ترخیص شد.

دهقان نیری پزشک یزدی و کارمند مرکز بهداشت نیر در شهرستان تفت است که فرشته نجات و ناجی جوان موتور سوار شد و بعد از چند روز خانواده این جوان و شهردار یزد برای تجلیل و تقدیر از این فرشته نجات به محل کار وی ، رفتند.

شهردار یزد گفت: وظیفه خود می‌دانم که از این شهروند وظیفه شناس و ایثار گر تجلیل کنم.

محی الدینی افزود: آموزش کمک‌های اولیه بسیار مهم و ضروری است و انتظار می‌رود همه شهروندان از این آموزش‌ها بهره‌مند شوند تا بتوانند نجات بخش جان انسان‌ها باشند.

رسانه مسئولیت اجتماعی در جهت توسعه فرهنگ و ترویج مسئولیت اجتماعی ویدیو ذیل را بازنشر نموده و از محصولات تولیدی این رسانه نمی باشد.

این مطالب را نیز ببینید!

حرکت مسئولیت اجتماعی به سمت مدیریت اثربخش در حوزه های مختلف

حرکت مسئولیت اجتماعی به سمت مدیریت اثربخش در حوزه های مختلف

Originally posted 2022-08-22 16:43:56. کارگاه آموزشی دومین دوره جشنواره روابط عمومی مسئولیت اجتماعی با همکاری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.