صفحه اصلی / اجتماعی / ملاحظات زیست محیطی در آیین های محرم + گالری تصاویر – پایگاه خبری دانستنی آنلاین

ملاحظات زیست محیطی در آیین های محرم + گالری تصاویر – پایگاه خبری دانستنی آنلاین

پخش و توزیع نذورات در ظروف یکبار مصرف پلاستیکی در ایام محرم افزایش می یابد و از آنجایی که استفاده بی رویه از این ظروف خطر جدی را متوجه سلامت شهروندان و محیط زیست می کند، ارایه راهکارهای مناسب و فرهنگ سازی در این مقوله ضروری است.

ملاحظات زیست محیطی در آیین های محرم

به گزارش دانستنی انلاین ، عاشقان و دوستداران اهل بیت (ع) با فرارسیدن ماه محرم با برپایی مجالس عزاداری در مساجد و تِکیه ها اقدام به برگزاری سوگواری برای سیدالشهدا(ع) و یاران باوفای آن حضرت می کنند.

تشکیل هیات مذهبی، برپایی ایستگاه های صلواتی و دادن غذاهای نذری از هر کوی و برزنی از جمله جلوه های عشق و ارادت مردم به اهل بیت(ع) است. در سال های گذشته استفاده از ظروف یکبار مصرف برای توزیع نذری آنچنان که به شکل امروزی استفاده می شود مرسوم نبود.

پختن غذاهای نذری در ظروف چینی یا ملامین و لیوان های شیشه ای و یا استیل آنچنان اهمیت داشت که مردم گاهی نیز نذر این چنین ظروف را می کردند. امروزه دیگر خبری از آن ظرف ها نیست و مصرف ظروف یکبار مصرف پلاستیکی در ایام محرم و ماه رمضان که فصل نذری دادن است بسیار زیاد می شود، افزایشی که پیامدهای منفی بسیاری برای محیط زیست به همراه دارد.

ریختن پسماند ناشی از نذورات در سطح معابر، پیاده روها و جوی آب ها از طرفی آلودگی شهری را ایجاد می کند و از طرف دیگر معضل های محیط زیستی را سبب می شود که در گذر زمان راهیابی این مواد آلاینده به طبیعت باعث تخریب محیط زیست در بلندمدت خواهد شد.

مطالب مرتبط  روزه گرفتن در روز تاسوعا و عاشورا از نظر امام صادق(ع)

ملاحظات زیست محیطی در آیین های محرم

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: ۴ / ۵. تعداد امتیازات: ۹۵

به این خبر امتیاز دهید



۰/۵


(۰ نظر)

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.