صفحه اصلی / اجتماعی / موج گرما باعث کاهش فعالیت نیروگاه‌های هسته‌ای فرانسه شد – پایگاه خبری دانستنی آنلاین

موج گرما باعث کاهش فعالیت نیروگاه‌های هسته‌ای فرانسه شد – پایگاه خبری دانستنی آنلاین

به علت گرمای فراگیر در اروپا و همچنین ایجاد خشکسالی، کمبود آب آشامیدنی و افزایش دمای آب رودخانه ها فعالیت نیروگاه های هسته‌ای در فرانسه کاهش پیدا کرده است.

موج گرما باعث کاهش فعالیت نیروگاه‌های هسته‌ای فرانسه شد

به گزارش دانستنی آنلاین ، دولت فرانسه تصمیم گرفت با ایجاد یک تیم بحران برای مقابله با خشکسالی که هم اکنون ۱۰۰ شهر این کشور را با کمبود آب آشامیدنی مواجه کرده است است تمهیدات جدیدی را اعمال کند. وزیر محیط زیست فرانسه از ایجاد بدترین خشکسالی ثبت شده در تاریخ این کشور خبر داد. به طوری که اکنون مصرف آب در ۹۳ منطقه محدود شده است.

نگرانی هایی در مورد ایجاد خشکسالی در تمام سرزمین فرانسه نیز به وجود آمده است. بطوری که می‌تواند باعث کاهش بازدهی محصولات غذایی شود. همچنین باعث تشدید بحران غذایی ناشی از جنگ در اوکراین خواهد شد. در برخی مناطق شمال غربی و جنوب شرقی فرانسه آبیاری زمین ها با هدف صرفه جویی در مصرف آب ممنوع شده است. دامداران در کوه های آلپ نیز برای جمع آوری آب مجبورند هر روز با کامیون به دامنه کوه رفته و هزینه اضافی را از این بابت پرداخت کنند. علاوه بر فرانسه چندین کشور اروپایی نیز در مورد تهدید خشکسالی هشدارهایی را صادر کردند. به طوری که اتحادیه اروپا استفاده از فاضلاب شهری تصفیه شده برای مزارع را برای اعضای خود خواسته است./تکنا


لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=127691

این مطالب را نیز ببینید!

رهبر انقلاب: آنچه که امروز در غزه در جریان است، درواقع تکرار حادثه کربلا است

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز – پنج‌شنبه – در دیدار آقای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.