صفحه اصلی / سینما و تئاتر / نبود مشوق‌های دولتی برای تقویت صنعت اسباب‌بازی

نبود مشوق‌های دولتی برای تقویت صنعت اسباب‌بازی

نبود مشوق‌های دولتی برای تقویت صنعت اسباب‌بازی

اسباب بازی

رئیس پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی با اشاره به نبود مشوق‌های دولتی برای تقویت صنعت اسباب‌بازی کشور گفت: هدف اصلی پنجمین دوره جشنواره ملی اسباب‌بازی برگزاری گردهمایی‌های مشترک بین بازیگران عرصه اسباب‌بازی به منظور تقویت زیرساخت‌های این حوزه است.

به گزارش ایسنا، حسین ربانی غریبی – رئیس پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی – در نشست خبری این جشنواره که امروز (سوم دی‌ماه) در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، گفت: اگرچه بازی‌های رایانه‌ای باعث تقویت تخیل کودکان می‌شود اما در این دسته از بازی‌ها مهارت‌های جسمی حرکتی و یادگیری کار گروهی در کودکان رشد نمی‌کند، بنابراین در این دوره با تعریف جدیدی از اسباب‌بازی مواجه هستیم.

او با اشاره به این‌که فضای تربیتی کودکان پر از چالش‌ها و فرصت‌ها است، گفت: باید سعی کنیم ماهیت اسباب بازی‌ها را درست و به‌روز تقویت کنیم. خلق شخصیت‌ها، تولید قصه‌ها و داستان‌ها و انیمیشن‌ها فرصت‌های پیش روی صنعت اسباب‌بازی است.

رئیس پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی با بیان این‌که امروز خوشبختانه محصولات اسباب‌بازی کودک و نوجوان به شکل تخصصی و پرتیراژ ارائه می‌شود گفت: سابقه برخی تولیدکنندگان اسباب‌بازی به ۷۰ سال هم می‌رسد. این تولیدکننده‌ها در حال طی فرآیند صنعتی شدن هستند. خوشبختانه در شرایط حاضر انجمن تولیدکنندگان اسباب‌بازی نیز تقویت شده و به فراخور نیازها تولید محصولات را پیگیری می‌کند.

معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ادامه با اشاره به کاهش ثبت سفارشات و واردات اسباب‌بازی در کشور گفت: این موضوع یک فرصت مناسب برای افزایش تولیدات ملی در حوزه اسباب‌بازی است، چون در صورت کاهش واردات اسباب‌بازی به کشور، بازار برای تولید ملی تشنه‌تر خواهد شد. این یک فرصت مناسب برای رشد و تقویت صنعت اسباب‌بازی است.

ربانی با بیان این‌که صنعت اسباب‌بازی با چالش‌هایی نیز مواجه است ادامه داد: در پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی سعی کرده‌ایم فرصت مناسبی برای گردهمایی تولید کنندگان و سیاست‌گذاران حوزه اسباب‌بازی ایجاد کنیم تا همه بازیگران صنعت اسباب‌بازی دور هم جمع شوند و ضمن بررسی چالش‌ها راهکارهایی را برای حل این چالش‌ها پیدا کنند.

او همچنین با تاکید بر ضرورت ترویج قصه‌ها و افسانه‌های بومی اظهار کرد: باید سینما، انیمیشن و سریال‌های کودک و نوجوان را تقویت کنیم. خوشبختانه امسال دو سریال انیمیشن، یک فیلم سینمایی انیمیشن و ۳۰ پروژه کوتاه انیمیشن تولید شده یا در دستور تولید قرار دارد.

رئیس پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی در ادامه با بیان اینکه طی یک سال و نیم اخیر تشکیل اتحادیه تولید کنندگان اسباب‌بازی را پیگیری می‌کنیم تصریح کرد: در صورت تشکیل اتحادیه صنف اسباب‌بازی، این تولیدکننده‌ها از طریق تعاونی‌ها و کارگروه‌ها نیازهای خود را تامین می‌کنند.

معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به نبود مشوق‌های دولتی در حوزه اسباب‌بازی گفت: دولت هنوز سیاست تشویقی خاصی در حوزه‌های صنعتی و اقتصادی برای حمایت و تقویت صنعت اسباب‌بازی ارائه نداده‌ است. این در حالی است که صنعت اسباب‌بازی می‌تواند در ایجاد فرصت‌های شغلی نقش قابل توجهی داشته باشد.

ربانی همچنین از افتتاح دو شعبه فیزیکی برند فروشگاهی آفرینش در حوزه اسباب‌بازی خبر داد و گفت: شعبه مجازی فروشگاه آفرینش نیز در حال افتتاح است.

به گفته معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کانون یکی از قدیمی‌ترین بازیگران در عرصه تولید اسباب‌بازی است که با برگزاری نشست‌های مختلف سعی دارند کانون را از تولید اسباب‌بازی به سمت طراحی اسباب بازی هدایت کنند. او همچنین گفت: امسال برای اولین‌بار محصولات مشارکتی با تولیدکنندگان را رونمایی کردیم.

ربانی با اشاره به اهداف ترویجی جشنواره ملی اسباب‌بازی تاکید کرد: هدف اصلی پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی، برگزاری نشست‌ها و گردهمایی‌های مشترک بین بازیگران عرصه اسباب بازی کشور است تا صنعت اسباب‌بازی را به سمت توسعه زیرساخت‌ها سوق دهیم. در این فرصت از استارت‌آپ‌ها دعوت می‌کنیم که ضمن حضور در جشنواره با فرصت‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری در حوزه اسباب‌بازی آشنا شوند. همچنین از کسانی که برای انتخابات دور جدید مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده‌اند درخواست می‌کنیم که برای شناسایی فرصت‌ها و چالش‌های حوزه اسباب‌بازی در این جشنواره حضور داشته باشند چون قصد داریم در سال آینده مسائل مربوط به اسباب‌بازی را در مجلس پیگیری کنیم.

رئیس پنجمین جشنواره ملی اسباب بازی در پایان تاکید کرد: در این جشنواره تنها کالاهای تولید داخل عرضه می‌شود و به هیچ وجه فروش اسباب‌بازی‌های غیرایرانی اتفاق نخواهد افتاد.

به گزارش ایسنا، پنجمین جشنواره ملی اسباب بازی از هفتم تا سیزدهم دی‌ماه از ساعت ۹ تا ۱۹ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

این مطالب را نیز ببینید!

زخم کاری فیلترینگ بر پیکر کسب‌وکارهای اینستاگرامی

اگر چه رسانه‌های اجتماعی با هدف سرگرمی و ایجاد شبکه ارتباطی افراد در سراسر دنیا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.