صفحه اصلی / راهنمای خرید / نکات کلیدی برای یک خرید خوب
نکات کلیدی برای یک خرید خوب-درست مصرف کنیم-آگاهی مصرف-آموزش همگانی

نکات کلیدی برای یک خرید خوب

Originally posted 2016-02-21 09:46:51.

روزانه برای خریدهای مختلف برنامه ریزی می کنیم مثلاً برای خرید پوشاک، خوراک و لوازم منزل و… که هر کدام به بودجه بندی نیاز دارند؛ چون خرید رفتن با بودجه ی مناسب از خرید لوازم و کالاهای غیر ضروری هم جلوگیری می کند. خرید کردن مثل خیلی از چیزهای دیگر نیاز به رعایت اصولی دارد که هم در هزینه ها صرفه جویی شود و هم این که اولویت بیشتری به خرید های ضروری داده شود.

یکسری از راه کارها وجود دارند که می توانند خرید کالاها را برای ما راحت تر و هدفمند تر کنند تا با برنامه ریزی خرید کنیم و هزینه هایی که می پردازیم فقط بابت وسایل و کالاهای مورد نیاز ما باشد. پس اگر می خواهید خرید خوبی داشته باشید، این نکات را فراموش نکنید.

۱ – همیشه سعی کنید که به تناسب نیاز و احتیاجات خود خرید کنید؛
در این صورت می توانید برای صرفه جویی کردن هم برنامه ریزی داشته باشید خریدی که تنها نیاز و احتیاجات ما را برطرف کند، یک خرید خوب خواهد بود که از هدر دادن پول هم جلوگیری می کند.

۲ – اگر برای خرید نیاز به تمرکز دارید پس زمان مناسب را برای خرید کردن انتخاب کنید؛
خستگی و گرسنگی باعث می شود که خرید موفقی نداشته باشید اما وقتی با نشاط و سر حال به خرید بروید، انتخاب بهتری هم خواهید داشت. خرید نیاز به تمرکز دارد و باید به اندازه ی کافی وقت و حوصله برای آن داشته باشیم.

۳ – زمان بندی مناسب؛
سعی کنید که برای خرید رفتن زمان بندی مناسب داشته باشید چون خرید نیاز به صرف وقت و زمان دارد بنابراین یک روز مشخص را که وقت بیشتری دارید ، برای خرید انتخاب کنید. ساعاتی از روز را که بهتر می توانید خرید کنید و حوصله ی بیشتری هم دارید ، برای خرید انتخاب کنید. برخی خرید را به ساعات اولیه ی صبح اختصاص می دهند و برخی عصر و شب را برای خرید انتخاب می کنند؛ این بستگی به وقت آزاد شما برای خرید دارد.

۴ – برای خرید از پول نقد استفاده کنید؛
ممکن است که عابر بانک شما را تشویق به خرید بیشتر کند؛ اما وقتی بودجه بندی داشته باشید، چه با استفاده از پول نقد و یا کارت بانک همان هزینه هایی که در نظر دارید برای خرید پرداخت می کنید؛ بنابراین همیشه یک بودجه ی مشخص را برای خرید همراه داشته باشید.

۵ – بودجه بندی مناسب؛
خیلی از اوقات به دلیل عدم برنامه ریزی صحیح به تهیه و خرید کالاهایی می پردازیم که علاوه بر داشتن هزینه ی زیاد مورد استفاده ی ما نیستند؛ اما با بودجه بندی برای خرید هر کالایی به تناسب قیمتی که کالاها دارند، پول پرداخت می شود بنابراین کمتر برای خرید کالاهای گران قیمت و غیر ضروری پول پرداخت می کنیم.

۶ – تهیه لیست خرید
تهیه یک لیست خرید باعث می شود که تنها مایحتاجی را که لازم داریم، تهیه و از خرید کالاهای بی مورد هم اجتناب کنیم . تهیه ی یک لیست به ما نشان می دهد که فقط کالاهایی را که نیاز داریم تهیه کنیم. با این لیست هم مایحتاج خود را می خرید و هم اینکه یک خرید موفق با حداکثر میزان صرفه جویی خواهید داشت.

این مطالب را نیز ببینید!

مهم ترین نکات در هنگام خریدن طلا-درست مصرف کنیم-آگاهی مصرف-ـآموزش همگانی

مهم ترین نکات در هنگام خریدن طلا

مهم ترین نکاتی را که لازم است در خرید طلا بدانید، در اینجا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.