صفحه اصلی / سیاسی / نگرانی رسانه‌های صهیونیست از بازگشت نتانیاهوی “فاسد و دروغگو”

نگرانی رسانه‌های صهیونیست از بازگشت نتانیاهوی “فاسد و دروغگو”

 رسانه‌های چاپ تل‌آویو، بنیامین نتانیاهو رئیس ائتلاف سیاسی پیروز انتخابات (کنِسِت) رژیم صهیونیستی را “فاسد و دروغگو” خوانده و نوشتند: نتانیاهو ابایی از قربانی کردن همه، برای حفظ جایگاه خود ندارد.

 روزنامه صهیونیستی«ایزرائیل هیوم» چاپ تل آویو در مطلبی با اشاره به پیروزی راست های افراطی در انتخابات اخیر کنست رژیم صهیونیستی نوشت: باوجودی که برخی تمایل دارند خطرات تشکیل ائتلاف جدید را به گردن ایتامار بن گویر(نماینده تندرو کنست و متحد نتانیاهو) بیاندازند اما تمام موفقیت ها و شکست های این ائتلاف به نام نتانیاهو نوشته خواهد شد.

این رسانه صهیونیست، دستور نتانیاهو به سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی “موساد” برای ترور “خالد مشعل” در اردن در دوره اول نخست وزیری او را یادآور شد و افزود: نتانیاهو در دوره بعدی نخست وزیری که ۱۲ سال طول کشید، متعادل تر رفتار کرد و محدودیت های استفاده از قدرت را فهمید و دیگر دستگاه امنیتی اسرائیل برای انجام عملیات باید وی را قانع می کرد تا با انجام آن موافقت کند.

روزنامه صهیونیستی «ایزرائیل هیوم» از نظر خود افراد کمی را در ائتلاف جدید رژیم صهیونیستی موافق الحاق کرانه باختری اشغالی به سایر سرزمین های اشغالی یا افزایش شهرک های صهیونیست نشین در شرق خط سبز (اراضی اشغالی ۱۹۴۸) و تغییر وضعیت بین المقدس دانست و در عین حال هشدار داد: چنین اقداماتی بسیار خطرناک هستند و می توانند به افزایش (عملیات ضد صهیونیستی مبارزان فلسطینی)، قیام در کرانه باختری و تنش در سراسر منطقه بیانجامند.

این رسانه صهیونیست درباره تبعات اقتصادی و دیپلماتیک هرگونه اقدام توسعه طلبانه از سوی ائتلاف جدید را یادآور شد و نوشت: این اقدامات می‌توانند واکنش انتقادی اردن و مصر را در پی داشته باشند و به پیمان (سازش موسوم به) ابراهیم (پیمان عادی سازی روابط  کشورهای عربی با رژیم اسرائیل) و روابط تل آویو با آمریکا و دیگر کشورهای غربی آسیب بزنند.

جایی که گناهکار بودن اهمیت ندارد

روزنامه صهیونیستی «ایزرائیل هیوم» با بیان اینکه چنین اقداماتی ممکن است تمام جهان را در مقابل تل‌آویو قرار دهد، نوشت: مسائل زیادی مثل خدمت وظیفه یهودیان ارتدکس، روابط با یهودیان آمریکا و اقتصاد (رژیم) اسرائیل می تواند تحت تاثیر این مسائل قرار گیرد.

نگرانی رسانه‌های صهیونیست از بازگشت نتانیاهوی "فاسد و دروغگو"

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» چاپ تل آویو نیز با اشاره به برگزاری پنج دوره انتخابات از زمان علنی شدن فساد نتانیاهو در چهار سال گذشته نوشت: نتانیاهو ابایی ندارد که همه چیز را قربانی منافع و ارتقای خود کند.

این رسانه صهیونیست با بیان اینکه نتایج انتخابات حاکی از آن است که رژیم “اسرائیل به اسارت نتانیاهو در آمده است”، نوشت: اینجا جایی است که گناهکار بودن اهمیت ندارد و کسی در راس قدرت قرار گرفته و قرار است در تعیین دادستان کل، قاضی القضات، رئیس پلیس و دیگر مقامات اعمال نفوذ کند که به خاطر فساد سیاسی در حال محاکمه است.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» به نقل از «بزالل اسموتریچ» رئیس حزب «صهیونیسم مذهبی» و از متحدان نتانیاهو نوشت: وفادارترین هواداران نتانیاهو هم می فهمند که فارغ از ایدئولوژی راستگرایانه‌اش، در نهایت روی کسی که بنیادش از دروغ ساخته شده، نمی توان حساب باز کرد.

رژیم صهیونیستی سه شنبه گذشته پنجمین انتخابات چهار سال گذشته را برگزار کرد. مقامات این رژیم درباره خطر فروپاشی درونی به خاطر گسست داخلی و اختلافات بین یهودیان ارتدکس و جریان های سکولار و صهیونیست هشدار داده اند.

اردوگاه نتانیاهو در مجموع موفق به کسب ۶۴ کرسی شد و کابینه آینده را تشکیل خواهد داد.

این مطالب را نیز ببینید!

شلیک موفق باور ۳۷۳ به هدف در برد ۳۰۰ کیلومتری

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: سامانه ارتقا یافته باور ۳۷۳ موفق شد تا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.